Tým kreativců agentury Ogilvy od ledna příštího roku posílí skutečně zvučná jména. Pozici kreativního ředitele bude zastávat reklamní guru Eda Kauba, zatímco na pozici digital creative leader nastoupí Vilém Kabzan.

Oba do holešovické Ogilvy přicházejí z letenské agentury Havas Prague, kam Kauba přešel ze Saatchi & Saatchi na post kreativního ředitele už v roce 1999(!).

Eda je skutečnou legendou české reklamy, v komunikačním byznysu pracuje víc než 25 let. Byl i předsedou Art Directors Clubu, od kterého v roce 2010 obdržel ocenění Zlatý ohníček za osobní přínos české reklamě. Jako kreativní ředitel se podílel či supervizoval kampaně a komunikační projekty, které byly oceněny víc než 50 „louskáčky“. Ceny získal i v řadě mezinárodních festivalů, včetně Cannes Lions.

Vilém je absolventem katedry intermediální a vizuální komunikace na pražské AVU. I on pracuje v reklamě na artdirektorských a kreativních pozicích už dvě desetiletí a je nositelem desítek ocenění, včetně mezinárodních. Je taky malířem, fotografem, režisérem reklamních spotů a designérem.

V Ogilvy budou podle oficiálního prohlášení spolupracovat s Petrem Radotínským, který je zodpovědný za kreativu pro Tesco, a Tomášem Belkem, který má na starosti celou skupinu Ogilvy. Tu podle oborového webu Médiář naopak opouštějí associate creative director Marek Linhart, který je v managementu skupiny od začátku loňska, a senior art director Ondřej Kroupa.

„Havas se soustředí na rozvoj kompetencí v oblasti digitálních kampaní a sociálních médií a schopnost získávat globální kampaně a řídit je z Prahy. Proto jsme od loňského roku nabrali přes 50 nových lidí a zaměřujeme se na nástup nové generace manažerů,“ uvedl pro MAM k odchodu kreativců, které branže vnímá jako klíčové, CEO Havasu Gilles Bérouard.

reklama