Státní dopravce České dráhy chce prodat většinový podíl ve správci reklamy na železnici Railreklam menšinovému majiteli firmy, společnosti Expiria. Uvedl to dnes na základě vyjádření drah server Zdopravy.cz.

Dráhy mají nyní v Railreklamu podíl 51 procent a Expiria zbývajících 49 procent. Hodnotu transakce firmy nesdělily, podle serveru dostanou dráhy 50 až 60 milionů korun.

reklama

Railreklam provozuje přes 10 tisíc reklamních ploch na nádražích, ve vlacích ČD, na železničních mostech a další místech v okolí železnice.

Prodej podílu ČD v Railreklamu Expirii, která patří do skupiny BigBoard, už schválila dozorčí rada drah. Tento týden se bude transakcí ještě zabývat řídící výbor dopravce.

Podle posudku, který si kvůli obchodu nechaly dráhy vystavit, je minimální hodnota podílu ČD v Railreklamu 34,8 milionu. "Cena prodávaného podílu byla stanovena nezávislým znaleckým posudkem jako nejnižší možná cena k jednání a následným vyjednáváním bylo dosaženo ceny výrazně vyšší," řekl serveru mluvčí ČD Radek Joklík.

Podle serveru dráhy vyjednaly nad rámec částky dané posudkem ještě výplatu části peněz z účtů společnosti Railreklam a části dividendy za letošní rok. Celkem by tak mohly za podíl získat až 60 milionů korun, píše server.

Ministerstvo dopravy přitom zastavilo v roce 2013 předchozí pokus Expirie o získání podílu drah v Railreklamu, kdy Expiria nabídla 50 milionů. Podle České televize tehdy konkurenční provozovatel venkovní reklamy JCDecaux nabídl za podíl 100 milionů korun. Jednatel JCDecaux Pavel Slabý televizi řekl, že jakákoli nižší nabídka by byla pod úrovní tržní ceny.