Hlavní myšlenkou nové reklamy hobbymarketu Hornbach je symbolické bourání stereotypů o ženách. Hrdinka s kladivem v ruce rozbíjí postupně pět soch, z nichž každá představuje konkrétní předsudek.

„Mužská dominance“ je znázorněna jako úspěšný podnikatel stojící na obličeji ženy, kterou si tím podmaňuje.

„Materiální holka“ vypadá jako lidská medúza, která v každé ruce drží nákupní tašku anebo zboží.

reklama

„Roli pečovatelky“ připomíná žena s velkým kuřetem na zádech.

Žena tančící u tyče upozorňuje na chápání žen jako pouhého sexuálního objektu.

A konečně velká růžová socha princezny odráží klišé o ženě jako o sladké princezně.


Kampaň Hornbach vysvětluje tak, že očekávání kladená na „ženu dneška“ jsou v naší západní společnosti vyšší, než kdy byla v minulosti. Žena má být dokonalou matkou a milenkou, zároveň budovat kariéru, výborně vypadat a být v dobré náladě.

Řetězec prý všem těmto předsudkům zasazuje osvobozující úder a boří zažité role. Slogan kampaně zní: „Nikdy jsme neříkali, že to bude snadné!“

Kampaň vytvořila berlínská agentura Heimat. Objeví se v televizi, kině a on-line prostředí.