Společnost Google zveřejnila žebříček nejúspěšnějších českých reklam, které se v průběhu třetího čtvrtletí objevily na videoserveru YouTube.

Nejvíc zaujal spot firmy Škoda Auto. Ta tentokrát využila youtubera Pedra, který se v rámci série videí Škoda experiment učil parkovat s novým modelem Citigo.

Vítězný spot přesahující dvě minuty potvrzuje pravidlo, že délka není na YouTube limitující. Agentura Zaraguza se rozhodla zvýšit relevanci kanálu Škoda Auto zapojením youtubera jako moderátora. „Hledali jsme tvůrce, který má pozitivní vztah ke značce, aby spolupráce byla uvěřitelná pro jeho publikum a zároveň aby ‚nevadil‘ divákům, kteří ho neznají,” řekl mediální stratég agentury Peter Mižík

reklama

Důležitým kritériem při výběru Pedra byl tzv. „brand safety“ status, kdy agentura zkoumala, zda je jeho obsah na YouTube v souladu s hodnotami značky Škoda.

Na spolupráci s influencerem ve své reklamě vsadily i Bubbleology a Avon, který do tvorby obsahu na svém kanálu zapojil beauty vloggerku Annu Sulc. S formátem vlogu dlouhodobě pracuje i Lego, které takto upozorňuje na své nové kolekce; v tomto případě řadu Friends.

„Mezi nejúspěšnější prvky kreativy na YouTube patří hudba. V tomto žebříčku na ni vsadily celkem čtyři subjekty: Moneta Money bank, Poštovní banka, Česká pirátská strana a výrobce kečupů Spak, který natočil letní retro videoklip. Zajímavým faktem také je, že celkem šest reklam z první desítky přesáhlo svou délkou jednu minutu,” dodal Petr Houzar, branding manager Googlu.

Na video s virálním potenciálem vsadili v Moneta Money Bank. Celá kampaň byla na začátku zamýšlená pouze pro on-line s výrazným podílem YouTube a sociálních sítí. Banka však byla s kreativou natolik spokojená, že hlavní video Kocour v kleci, které na YouTube získalo přes dva miliony zhlédnutí, nasadila i do televize.

„Video Bratranec Tony bylo kontroverznější, ale proč s ním nejít ven, když lidi extrémně bavilo, sdíleli ho a podíl negativních komentářů byl zanedbatelný,” poznamenal ke kampani Monety její marketingový ředitel Jan Müller.

Žebříček YouTube Ads Leaderboard Q3 2017 pro Českou republiku:

1. místo: Škoda Experiment: Zaparkuje Pedrosgame ŠKODA CITIGO driftem? 

Značka: Škoda Auto 
Kreativní agentura: Zaraguza
Mediální agentura: PHD 

2. místo: Není o čem - Bratranec Tony 

Značka: Moneta Money Bank
Kreativní agentura: McCann Erickson
Mediální agentura: Go.Direct

3. místo: Na párek si dám (feat. H. P. Spak)

Značka: Spak Foods
Kreativní agentura: Kaspen/Jung v. Matt
Mediální agentura: PHD 

4. místo: Kamali - férová půjčka na několik dní 1

Značka: Kamali 
Kreativní agentura: Oliver
Mediální agentura: inhouse

5. místo: Bubbleology  | How do you feel by Sharlota!

Značka: Bubbleology 
Kreativní agentura: inhouse 
Mediální agentura: inhouse

 

6. místo: Poštovní účet

Značka: Poštovní banka 
Kreativní agentura: Creative Brand
Mediální agentura: Media Block

7. místo: Piráti: Puste nás na ně. Všichni nekradou!

Značka: Česká pirátská strana
Kreativní agentura: inhouse
Mediální agentura: Business Factory

 

8. místo: Anna Sulc vloguje pro Avon 4

Značka: Avon 
Kreativní agentura: inhouse
Mediální agentura: H1.cz

 

9. Vlog 4: Dobrodružství na moři - LEGO Friends - Sezóna 4, Ep. 15

Značka: Lego
Kreativní agentura: inhouse
Mediální agentura: Adexpres

10. místo: Rozšiřte si obzory - Hodina

Značka: Vodafone 
Kreativní agentura: McCann Erickson
Mediální agentura: MEC

 

Ads Leaderboard je kvartální vyhodnocení nejúspěšnějších reklamních kampaní na českém YouTube má stejnou metodiku jako globálními YouTube Ads Leaderboard.

Finální pořadí je sestaveno na základě algoritmu, do kterého se promítá míra organického zhlédnutí videa vůči všem zhlédnutím, míra interakce (palce nahoru, počet sdílení, čas strávený sledováním videa), počet zhlédnutí videa a další ukazatele.