Aktivační agentura Momentum z komunikačního holdingu McCann Worldgroup a její mateřská McCann Prague ze stejné skupiny se staly nejúspěšnějšími subjekty letošního ročníku soutěže Effie, která hodnotí efektivitu komerční komunikace.

V české verzi mezinárodní soutěže, kterou v licenci pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), získala Momentum jedno zlaté, tři stříbrné a jedno bronzové ocenění. Zástupci McCannu si ze slavnostního večera - konaného už tradičně v sále kina Lucerna - odnesli dvě zlata a po jednom stříbru a bronzu.

reklama

Na pomyslném třetím místě v této soutěži skončila Young & Rubicam Prague, která získala jednu zlatou a dvě bronzové Effie.

Odborná porota 20. ročníku soutěže ocenila 24 ze 70 přihlášených komunikačních projektů. V šesti z osmi soutěžních kategorií přitom bylo uděleno ocenění nejvyšší. Dostaly je realizace McCannu pro Plzeňský Prazdroj a Vodafone, Momenta pro Ferrero, Ogilvy PR pro Lego, Y&R pro Českou spořitelnu a Leo Burnett za kampaň za zrušení kožešinových farem u nás. 

 

V letošním ročníku soutěže byla přitom zpřísněna její pravidla, která kladou větší důraz na prokázání skutečného efektu komunikace a na kvalitu informací a dat v soutěžních přihláškách.

„Nemohli jsme se smířit s vágními daty, jako jsou počty zhlédnutí nebo fanoušků na Facebooku. Nová pravidla kladou vyšší nároky na přihlašovatele i na porotce,“ řekl k tomu Martin Klčo z Leo Burnett, který v AKA vede skupinu věnující se soutěžím.

V nově vzniklém předkole tak došlo k validaci dat v přihláškách čtyřmi výzkumnými agenturami, které posuzovaly, zda jsou předložené výsledky v souladu s jejich zjištěními. „Stopku“ od nich obdržela sedmina z přihlášených realizací.

„Má-li být Effie soutěží efektivity, musí přihláška obsahovat důkazy. To se neobejde bez vstřícnosti klientů poskytovat data. Předpokládám, že je v zájmu zadavatele vědět, jak efektivní je komunikace, do které investuje,“ řekl k tomu nehlasující předseda poroty Marek Hlavica z AKA.

Na vyhlášení výsledků soutěže naváže 2. listopadu diskuse s porotci a tvůrci nové metodiky hodnocení soutěže. Vítězné komunikační projekty mohou postoupit do jejího evropského kola, ve kterém během posledních dvou let dvakrát uspěla slovenská agentura Zaraguza s projektem Fofola pro „česko-slovenskou“ značku Kofola.

Cena Kategorie Kampaň Klient Agentura
zlato Potraviny Hvězdy zítřka Ferrero - Kinder čokoláda Momentum Czech Republic
stříbro Potraviny Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny? SZIF - Klasa Momentum Czech Republic, 1 year and more, Knowlimits
bronz Potraviny Čokoláda, která za dva měsíce naučila lidi mít rádo vysokoprocentní čokoládu Nestlé - Orion Zaraguza CZ, Darq Studio CZ
zlato Nápoje S poctivostí nejdál dojdeš Plzeňský prazdroj McCann Prague, Triad Advertising
stříbro Nápoje Bez silné značky nezdražíš Heineken - Strongbow VCCP
bronz Nápoje Nejlepší ovoce si najde cestu na Moravu Linea Nivnice - Hello Y&R Praha
shortlist Nápoje Naše červená vína Vinařský fond - Vína z Moravy, vína z Čech Momentum Czech Republic
stříbro Spotřební zboží Dobrá rada nad slevu L'Oréal McCann Prague
stříbro Spotřební zboží Maybelline Make up in the City L'Oréal Zaraguza CZ, Darq Studio CZ
bronz Spotřební zboží Jak z mezinárodní kampaně udělat lokální úspěch Volkswagen Kaspen/Jung von Matt, Mediacom, Doblogoo
shortlist Spotřební zboží Kombi za cenu 5 dveří Ford Focus Ogilvy & Mather, Wunderman, Mindshare
zlato Malý rozpočet Milan Lego - Lego Technic Ogilvy Public Relations
bronz Malý rozpočet Nevýslovně luxusní Rémy Cointreau Czech Republic McCann Prague
bronz Malý rozpočet Prison Exit Amnesty International CZ Havas Prague
shortlist Malý rozpočet Lavi for Chance Chance Outbreak
zlato Sociální, ekologický, kulturní marketing Ve své kůži: kampaň, která zrušila kožešinové farmy v Česku Svoboda zvířat Leo Burnett
stříbro Sociální, ekologický, kulturní marketing Výstava Retro Národní muzeum Havas Prague
bronz Sociální, ekologický, kulturní marketing Charitativní házená Ford Wunderman
shortlist Sociální, ekologický, kulturní marketing Asociace společenské odpovědnosti Ceny SDGs Asociace společenské odpovědnosti LaceUp
zlato Finanční služby Nová krev pro české podnikání Česká spořitelna Y&R Praha
stříbro Finanční služby FLEXI Odpočívá v pokoji Pojišovna České spořitelny, VIG Boomerang Communication
bronz Finanční služby Lunární kampaň ŠkoFIN - Volkswagen Financial Services Momentum Czech Republic
bronz Finanční služby Podnikatelská půjčka za pět devět Moneta Money Bank Labstore
shortlist Finanční služby Jak být úspěšný v náročném segmentu bonitních klientů Raiffeisenbank Made by Vaculik, Zenith Media
shortlist Finanční služby Transfer půjčky mBank Havas Prague
shortlist Finanční služby Pro lepší příběhy Home Credit Oliver Marketing
zlato Ostatní služby Jak se nejskromnější vánoční nabídka stala tou nejcennější Vodafone McCann Prague, MEC
bronz Ostatní služby Letgo - vyfo, sdílej, domluv a prodej OLX / Letgo VCCP, Mindshare
bronz Ostatní služby Pojištění pro zodpovědné rodiče - Brouček Česká pojišovna Y&R Praha, Swimming Pool
shortlist Ostatní služby Edenred Cafeterie Edenred CZ Wunderman
shortlist Ostatní služby Tvorba osobních nabídek prostřednictvím AI modelů Dr.Max Wunderman
shortlist Ostatní služby Dermoklub Dr.Max Wunderman
stříbro Kampaně veřejné správy Naše červená vína Vinařský fond - Vína z Moravy, vína z Čech Momentum Czech Republic
stříbro Kampaně veřejné správy Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny? SZIF - Klasa Momentum Czech Republic, 1 year and more, Knowlimits