Agentury Momentum, McCann PragueWunderman mají nejvíc prací ve finále 20. ročníku soutěže efektivity v komerční komunikaci Effie.

Aktivační agentura Momentum ze skupiny McCann získala šest nominací, její sesterská McCann Prague z holdingu Interpublic má čtyři shortlisty, stejně jako původně directmarketingový Wunderman z největšího komunikačního uskupení světa WPP.

Porota do finále poslala 34 prací – z celkem 70 přihlášených – od 15 agentur a jednoho zadavatele. Základem hlasování byla v prvním kole on-line volba doplněná o kolektivní posouzení výběru finalistů.

Letošní ročník soutěže přitom provází řada změn v posuzování, zejména validace dat uváděných v přihlášce čtyřmi výzkumnými agenturami. Ne všechny práce dostaly při validaci zelenou, stopku obdržela sedmina z přihlášených realizací.

reklama

Má-li být Effie soutěží efektivity, musí přihláška obsahovat důkazy. To se neobejde bez vstřícnosti klientů poskytovat data. Předpokládám, že je v zájmu zadavatele vědět, jak efektivní je komunikace, do které investuje,“ řekl k tomu nehlasující předseda poroty Marek Hlavica z pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA).

Výsledky soutěže budou každopádně vyhlášeny 25. října. Na to pak 2. listopadu naváže diskuse s porotci a tvůrci nové metodiky hodnocení soutěže. Effie je nadnárodní soutěž efektivity komerční komunikace. Licenci na její provozování v České republice má pořádající AKA.

Shortlist Effie 2017

Potraviny

  • Hvězdy zítřka (Ferrero/Kinder/Momentum)
  • Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny (SZIF/Klasa/Momentum)
  • Čokoláda, která za dva měsíce naučila lidi, aby měli rádi vysokoprocentní čokoládu (Nestlé/Orion/Zaraguza CZ)

Nápoje

  • S poctivostí nejdál dojdeš (Plzeňský prazdroj/Velkopopovický Kozel/McCann)
  • Bez silné značky nezdražíš (Heineken/Strongbow/VCCP)
  • Nejlepší ovoce si najde cestu na Moravu (Linea/Hello/Young & Rubicam)
  • Naše červená vína (Vinařský fond/Vína z Moravy, vína z Čech/Momentum)

Spotřební zboží

  • Maybelline Make up in the City (L'Oréal/Maybelline/Zaraguza CZ)
  • Dobrá rada nad slevu (L'Oréal/L'Oréal Paris/McCann)
  • Jak z mezinárodní kampaně udělat lokální úspěch (Volkswagen osobní vozy/Kaspen/Jung von Matt)
  • Kombi za cenu 5 dveří (Ford/Ford Focus Kombi/Ogilvy)

Finanční služby

  • Nová krev pro české podnikání (Česká spořitelna/Firemní úvěr Start-up/Young & Rubicam)
  • Odpočívá v pokoji (Pojišovna České spořitelny/FLEXI/Boomerang Communication)
  • Lunární kampaň (ŠkoFIN/Volkswagen Financial Services/Momentum)
  • Podnikatelská půjčka za pět devět (Moneta Money Bank/Labstore)
  • Pro lepší příběhy (Home Credit/Oliver Marketing)
  • Transfer půjčky (mBank/mPůjčka Plus/Havas Prague)
  • Jak být úspěšný v náročném segmentu bonitních klientů (Raiffeisenbank/Made by Vaculik)

Ostatní služby

  • Jak se nejskromnější vánoční nabídka stala tou nejcennější (Vodafone/McCann)
  • Brouček (Česká pojišovna/Pojištění pro zodpovědné rodiče/Young & Rubicam)
  • Vyfo, sdílej, domluv a prodej (OLX/Letgo/VCCP)
  • Dermoklub (Dr. Max/Wunderman)
  • Tvorba osobních nabídek prostřednictvím AI modelů (Dr. Max/Wunderman)
  • Cafeterie (Edenred/Wunderman)

Malý rozpočet

  • Lego Technic Milan (Lego Trading/Ogilvy PR)
  • Nevýslovně luxusní (Rémy Cointreau/Cointreau/McCann)
  • Prison Exit (Amnesty International/Havas Prague)
  • Lavi for Chance (Chance/Outbreak)

Sociální, ekologický, kulturní marketing

  • Ve své kůži: kampaň, která zrušila kožešinové farmy v Česku (Svoboda zvířat)
  • Výstava Retro (Národní muzeum/Havas Prague)
  • Charitativní házená (Ford/Wunderman)
  • Ceny SDGs (Asociace společenské odpovědnosti/LaceUp)

Veřejná správa

  • Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny (SZIF/Klasa/Momentum)
  • Naše červená vína (Vinařský fond/Vína z Moravy, vína z Čech/Momentum)