I ve druhém a třetím čtvrtletí roku zůstalo na čele poslechovosti Rádio Impuls. Denně ho poslouchal milion lidí. Rozdíl oproti předchozímu období je statisticky zanedbatelný, ubylo mu osm tisíc posluchačů.

Mírně si proti předešlému období polepšily stanice Frekvence 1 a Evropa 2 z mediální skupiny Lagardere Active ČR. S 858 tisíci posluchači se Evropa 2 drží na druhé příčce rádiového trhu. Oproti prvnímu pololetí zvýšila poslechovost o deset tisíc posluchačů.

reklama

Frekvence 1 skončila v poslechovosti čtvrtá za Českým rozhlasem Radiožurnál, který denně poslouchalo 835 tisíc lidí. Zastavila ale pokles z předešlého období a s nárůstem o tři tisíce posluchačů ji denně poslouchalo 814 tisíc lidí.  

Rozdíly mezi Frekvencí 1, Radiožurnálem a Evropou 2 jsou v rámci statistické chyby,“ podotkl Pavel Šimoník z agentury STEM/MARK, která realizuje pravidelné šetření Radioprojekt spolu s Medianem.

Mezi stanicemi, které pokrývají více regionů, ale nejsou celostátní, se nejlépe dařilo Hitrádiím s 615 tisíci posluchači, což je o 37 tisíc víc než v předchozím období. Následuje Blaník s nárůstem 12 tisíc na 581 tisíc lidí a za ním Kiss, Country radio a Beat.

Reklamní investice ve třetím čtvrtletí vzrostly meziročně o 2,5 procenta na 259,2 milionu korun. „Rozhlasový trh se drží v mírném růstu. Bohužel ne v tak vysokém, jako je ekonomický růst České republiky,“ poznamenal na tiskové konferenci předseda představenstva Asociace provozovatelů soukromého vysílání Michel Fleischmann.

Očekává se, že objem reklam v rádiích koncem roku poroste a v roce následujícím dojde k jejímu zdražení. 

Denně nějaké rádio poslouchalo 62 procent populace. Během týdne si alespoň jednou rádio pustí 86,5 procenta lidí.