Společnost CNN hodlá příští rok zpoplatnit část svého zpravodajství na internetu. Jde o součást pětiletého plánu obstarat si nové zdroje příjmů. Do roku 2022 by měla divize CNN Digital Worldwide dosáhnout příjmů jedné miliardy dolarů (22 miliard Kč) proti letošnímu očekávanému příjmu 370 milionů USD.

S odvoláním na informované zdroje to napsal The Wall Street Journal (WSJ).

reklama

Prezident společnosti CNN Worldwide Jeff Zucker, který kdysi hrozil, že televizní podnikání si nemůže dovolit měnit "analogové dolary za digitální centy", nyní pojímá internetové podnikání jako středobod CNN.

Po investování do internetových speciálů zaměřených na politiku a podnikání a po spuštění on-line videa firma chystá další krok. Předplatné, které má být zavedeno ve druhém čtvrtletí příštího roku, klientům umožní přístup k sekcím nad rámec speciálů CNN Money a CNN Politics.

Druhou možností je poskytovat doplňkový, méně specializovaný obsah ke všem sekcím CNN. O cenách zatím rozhodnuto nebylo.

"Musíme pro předplatné najít další produkty," řekl Zucker v rozhovoru s WSJ. "Musíme experimentovat s elektronickou komercí a já myslím, že musíme najít způsob, jak provoz na internetu zpeněžit," dodal.

Většina financí CNN Digital nyní pochází hlavně z reklam, které se zobrazují před videem. Cílem podniku je příjmy rovnoměrně rozdělit mezi reklamu a přímé platby od zákazníků.

Přesvědčit uživatele, aby za zpravodajství platili, ale podle WSJ nebude jednoduché. CNN se snaží svůj obsah zatraktivnit a nabízet novinky, jako jsou třeba vstupy jednoho i několika novinářů do živého televizního nebo on-line zpravodajství.

Ve čtvrtek firma představila novinku CNN Underscored - rádce při nakupování na internetu, kde svým čtenářům nabízí různé produkty a služby.