Generální ředitel TV Barrandov Jaromír Soukup nesouhlasí s rozhodnutím Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), že TV Barrandov porušila povinnost objektivity a vyváženosti, jelikož ve sledovaných dílech pořadu Duel Jaromíra Soukupa v rámci jarního programového schématu vystupovali vždy politici ANO.

Svou účast některé politické strany opakovaně odřekly, sdělila ČTK tisková mluvčí televize Barrandov Marie Opálková.

reklama

Rada televizi vytýká, že ve všech vydáních pořadu odvysílaných do 22. června včetně dostali prostor pouze zástupci pěti stran či hnutí, konkrétně ANO 2011 sedmkrát, ČSSD třikrát, ODS dvakrát a KSČM a STAN jedenkrát. Zástupci ANO byli přitom přítomni ve všech odvysílaných dílech.

"Tím se provozovatel dopustil porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti," uvedla RRTV v tiskové zprávě po jednání z 26. září.

Podle Soukupa ale dostaly možnost účastnit se debaty všechny politické strany, které mají největší šanci dostat se do Sněmovny. Některé ovšem podle něj účast opakovaně odřekly. "Tím se frekvence politických stran, které naše pozvání přijaly, zvýšila. V žádném případě však nešlo o záměrně jednostranné zvýhodňování určité politické strany či hnutí," uvedl Soukup.

TV Barrandov podle něj ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech dbá vždy zásad objektivity a vyváženosti. "Myslet si o našich krocích cokoli jiného je nesmyslné," dodal.

Rada stanovila televizi lhůtu k nápravě v délce sedm dní ode dne doručení upozornění.