"Je čas ukončit start-up," podotkl na začátku prezentace nového studia Seznam Zpráv šéfredaktor Jakub Unger. Zpravodajský projekt odstartoval loni na podzim. Unger dodal, že "to hlavní" má tým už vyzkoušené. "Myslíme si, že víme, kudy cesta vede," věří si šéfredaktor.

Společnost posouvá projekt dopředu hned v několika směrech. Přibudou nové pořady, novinářské tváře, změnila se podoba webu a je připravené již zmíněné nové zpravodajské studio. Měnit se nemá "dobrý, originální obsah od nezávislých novinářů". Firmě se totiž potvrdilo, že autorské pořady jsou pro diváky atraktivní.

reklama

Nových posil má Seznam hned několik. Zuzana Kubátová bude mít na starosti ekonomické analýzy a investigace. Bude mít i vlastní pořad s názvem Peníze nebo život

Filip Vích se má starat o sociální sítě, což zahrnuje tvorbu obsahu i komunikaci s komunitou.

Publicistka Martina Spěváčková rozšíří tým autorů, kteří se věnují diskuzním formátům. Aleš Černý bude jako mobilní reportér přinášet zprávy formou jednoduchého, většinou mobilního videa. Specializovat se bude na podnikové zpravodajství.

Petra Benešová zastane post editorky živého vysílání, které má být pro Seznam Zprávy "pilířem".

"Budou přicházet další lidé," avizuje Unger.

Televize chce nabízet volební speciály, zákulisní politické reportáže, příběhy ze světa byznysu a o technologiích, nebo nově i společenské pořady. Změnil se i dosavadní vizuální styl pořadů. "Zapracovali jsme i na tom, jak videa prezentovat," podotkl Unger. K dispozici budou krátké i dlouhé formáty pořadů.

Seznam dnes odstartoval i novou podobu webových stránek Zpráv. Hlavní prostor bude věnovaný velkým kauzám nebo světovým událostem. "Celý web vznikal tak, aby byl hlavně rychlý," řekl Unger.

Jednoduchost webu má navíc podtrhovat design nového studia. Multifunkční prostor navrhl architekt Hynek Dřízhal a podle Ungera "nemá vypadat jako všechna ostatní televizní studia".

Projektu je podle šéfredaktora provozně v černých číslech. "Chceme se dostat na úroveň 900 tisíc diváků - uživatelů ve všedním provozu," řekl Unger, což by oproti současnému stavu byl nárůst o 20 procent. Cíle chce dosáhnout ještě letos. 

"Nejsem fanoušek velkých televizních kampaní na zprávy," řekl Unger k propagaci projektu. Komunikovat ho tak budou zejména prostřednictvím autoreklamy na kanálech, které má Seznam k dispozici.