Výrobce hraček Lego už nebude inzerovat v britském deníku Daily Mail. Reaguje tím na kampaň, která vyzývá světové firmy, aby svými investicemi do reklamy nepodporovaly šíření nenávisti.

„Naše smlouva s deníkem The Daily Mail vypršela a do budoucna už v něm neplánujeme žádné propagační aktivity,“ oznámila v sobotu dánská společnost prostřednictvím svého twitterového účtu.

Kampaň Stop Funding Hate přesvědčuje inzerenty, aby přesunuli své rozpočty z médií, která útočí na soudce britského Nejvyššího soudu za rozsudek, že s odchodem Velké Británie z Evropské unie musí souhlasit také parlament.

reklama

Aktivistům zejména vadí bulvární deníky Sun, Daily Mail a Daily Express. Kromě útoků na soudce jim vyčítají údajné štvaní proti uprchlíkům.

„Jsme naprostými zastánci svobody projevu a její důležité role v demokratické společnosti. Proto také nechceme, aby se do věci vložila vláda,“ vysvětlují zakladatelé sdružení na Facebooku. Současné zákony postihující šíření nenávisti jsou podle nich dostatečné. Nenávist by ale podle nich neměly živit soukromé peníze.

Lego je první velká společnost, která na výzvu zareagovala. Obdobně se snaží aktivisté přesvědčit i další velké korporace, například Virgin, Lidl, Marks & Spencer nebo Pepsi.

Výrobce limonád a zároveň majitel mnoha dalších značek potravin však už vzkázal, že požadavky aktivistů nevyslyší. „O tom, kde inzerujeme, se nerozhodujeme podle redakčních postojů jednotlivých novin,“ sdělila Pepsi serveru Huffington Post, když se zajímal, jestli z bulvárních novin stáhne inzerci na populární chipsy.

Jak Daily Mail zhodnotil posouzení brexitu Nejvyšším soudem:

Daily Mail o soudcích, kteří posuzovali podmínky Brexitu

"NEPŘÁTELÉ LIDU: Vztek kvůli nedotknutelným soudcům, kteří se vzepřeli 17,4 milionu voličů podporujících brexit a mohou spustit ústavní krizi."