Podle aktuálních výsledků výzkumu Radio projekt, který realizují agentury STEM/MARK a Median, poslouchá týdně některé z rádií 84 % populace ve věku 12-79 let, denně pak 63 %.

Ve třetím a čtvrtém čtvrtletí roku 2014 se pořadí nejposlouchanějších hlavních celoplošných stanic proti předchozímu období nezměnilo. Nejposlouchanější celoplošnou stanicí zůstává Rádio Impuls. To si denně naladí více jak 1 milion posluchačů.

reklama

Druhou nejposlouchanější stanicí je Evropa 2 mediálního koncernu Lagardere, kterou poslouchá 901 tisíc posluchačů. Na třetím místě zůstává zpravodajská stanice Českého rozhlasu Radiožurnál s 850 tisíci posluchači a čtvrtá je Frekvence 1 s denní poslechovostí 837 tisíc posluchačů.

Mezi regionálními stanicemi opět vede Rádio Blaník, který poslouchá denně 598 tisíc posluchačů, druhé skončilo Country Rádio, které si prohodilo pozici se třetí stanicí Rádio Beat.

Co se týká výkonu jednotlivých mediálních zastoupení, za současného rozložení sil na trhu vede Radiohouse (vznikl od Nového roku spojením sítí RRM a MMS) a v poslechovostí rádií zaujímá 53% podíl na trhu.

Druhé nejsilnější je uskupení Radio United Services (RUS), patřící spolumajiteli Primy, společnosti GES Holding, které spolupracuje s Rádiem Impuls. RUS zaujímá na trhu podíl 23,3 %. Veřejnoprávní Český rozhlas, který prodává reklamu samostatně, získal ve druhém pololetí 2014 21,8% podíl na trhu.

Poslech rádia přes internet se stabilizoval na jednom milionu posluchačů, kteří jej tímto způsobem poslouchají alespoň jednou týdně.

Více informací v příštím tištěném vydání M&M č. 7/2015.