Designéři Petr Cabalka a Filip Nerad připraví nové logo a celou grafickou prezentaci Galerie hlavního města Prahy. Jejich firma Anymade Studio vyhrála několikaměsíční otevřenou soutěž, ve které porazila bezmála 90 soupeřů.

Studiu tak připadne zakázka na grafický manuál v hodnotě 400 tisíc korun. Cílem soutěže, kterou galerie vyhlásila na jaře pod záštitou sdružení Czechdesign, bylo sjednotit současnou roztříštěnou prezentaci galerie.

reklama

Zároveň ale museli designéři dodržet podmínku, aby nechali dostatečný prostor pro grafickou podobu jednotlivých výstavních projektů, které vždy individuálně řeší vybraný designér ve spolupráci s kurátorem.

„Vizuální identita je založena na nápaditém řešení loga, které mezi písmenem G a H otevírá prostor pro další vstupy – grafické, obrazové, textové. Zároveň symbolizuje otevřenost galerie různým formám umění,“ popsala vítězný návrh odborná porota.

„Návrh nabízí perspektivu dobře zpracovaných aplikací vizuálu pro další on-line i off-line materiály. Vizuální identita je rozpoznatelná, výrazná a galerii jednoznačně identifikuje,“ dodali porotci.

Soutěž byla dvoukolová. V prvním kole se hodnotilo anonymně a z devadesáti přihlášených návrhů postoupilo pět: Anymade Studio, studio Petrohrad, designér Tom Garcy (TomᚠNečas), ReDesign Studio a Jan Slabihoudek. Finalisté museli své návrhy rozpracovat do konkrétních aplikací.

Vítězné Anymade bylo už několikrát oceněno v soutěži Nejkrásnější české knihy roku, připravilo také vizuální identitu Domu umění města Brna nebo Festivalu Fotograf.

Všichni finalisté dostali finanční odměnu. Vítěz kromě zakázky na manuál obdržel 35 tisíc korun, druhé studio Petrohrad dostalo 30 tisíc korun a třetí Tom Garcy 25 tisíc korun.

Zbylé dva návrhy od ReDesign Studia a Jana Slabihoudka byly ohodnoceny zvláštní odměnou 20 tisíc korun.

„Galerie hlavního města Prahy teď bude mít fungující, srozumitelnou a zároveň výraznou vizuální identitu, která naplňuje všechny její komunikační potřeby. Věříme, že se i další veřejné instituce, organizace a města tímto případem inspirují při řešení jejich vizuální komunikace,“ uzavřela ředitelka sdružení Czechdesign Jana Vinšová.

Návrhy vizuální identity Galerie hlavního města Prahy Návrhy vizuální identity Galerie hlavního města Prahy