Téměř polovina českých firem využívá ve svých kampaních influencery. Tento pojem přitom marketéři nejčastěji spojují s fenoménem YouTube tvůrců, internetových bloggerů ale i „tradičních“ celebrit.

Vyplývá to z aktuální studie Ogilvy & Mather.

Pro oslovené marketéry je nejznámějším influencerem moderátor Leoš Mareš, který je aktivní zejména na sociální síti Instagram. Za ním se umístili youtubeři Jirka Král, Shopaholic Nicol, politik Andrej Babiš a hokejista Jaromír Jágr.

reklama

Podle studie pak nadpoloviční většina marketérů preferuje při zapojení influencerů v kampani barterové platby před finančním honorářem. Většina respondentů upřednostňuje kooperaci na dlouhodobé bázi, ale jako vedlejší komunikační kanál. Alokují do něj méně než 20 % rozpočtu. 

„Převážná většina oslovených vnímá spolupráci s influencery jako komunikační nástroj doplňující ostatní formy marketingové komunikace,“ poznamenal k výsledkům studie Ondřej Obluk, Group Managing Director, Ogilvy & Mather Prague.

Nejčastějším důvodem pro využití influencerů v marketingové kampani bývá výhoda zásahu specifické cílové skupiny. 

Spolupráce s influencery ovšem přináší také potenciální rizika. Více než polovina respondentů se obává malé kontroly nad kvalitou a obsahem výsledného výstupu. Marketéři se také bojí „selhání lidského faktoru“ a vadí jim nedostatečné měření dosahu influencerů.

Detaily po kliknutí na grafiku:

Influenceři