Nedávno jsem byl na jedné konferenci, kde přednášející říkal, že má raději zeleného marana od Alzy než mileniály, protože i jemu rozumí víc," zdůvodnil TomᚠPoucha, ředitel Marketingového institutu, proč se další z minikonferencí zaměřila právě na lidi narozené mezi lety 1985 až 2000. Celý seminář se snažil přijít na to, jak mileniály marketingově přesvědčit.

reklama

V úvodu přišla ke slovu Eva Veisová z výzkumné agentury Ipsos. Mileniály definovala jako sebejistou, až egoistickou generaci, která je líná a pohlcená sama sebou. Jsou prý nepolapitelní a vysoce neloajální. „Neustále se všude fotí," řekla Veisová. Charakterizuje je to, že jsou často on-line, hlavně na sociálních sítích.

Na semináři Veisové sekundovala 22letá kolegyně z agentury. Veisová se jí jako mileniálky průběžně ptala. Jedna z otázek směřovala k tomu, jak často se připojuje k internetu ve svém mobilu. „Zhruba každou hodinu," zněla odpověď. Kontroluje hlavně Facebook a Instagram.

Poté si vzal slovo opět TomᚠPoucha a zaměřil se na "kecy", které se v komunikaci s mileniály rozhodně nemají objevit. Mileniálové totiž chtějí autenticitu. Nezajímají je firemní vize a mise. U nás má 94 procent firem svou vizi a misi. Co to znamená, to už je jiná otázka," nastínil Poucha s tím, že se často jedná o floskule, které ztratily svůj význam.

Jako příklad dal společnost Apple. Její vize "Přinášíme světu nástroje, které posouvají lidstvo" jsou podle něj jen „vznešené kecy". Podobně definované firemní vize a mise obvykle nezajímají ani vlastní zaměstnance firmy. Společnosti by měly mít jasné poslání a být autentické.

Komunikaci energy drinků značky Big Shock na sociálních sítích spravuje agentura Socialsharks. Její specialista David Frejka podotkl, že dnešní doba je charakteristická mnoha trendy, které ani nemáme šanci zachytit. Před několika lety se prý daly napočítat zhruba tři trendy do roka. Rezonovaly v televizi, v rádiu, a všude se o nich mluvilo.

Mileniálové chtějí daleko víc trendů, než jich bylo dřív," zmínil Frejka. Podle něj je také při komunikaci na sociálních sítích důležité dát mileniálům prostor, aby se sami projevili. Big Shock například zapojil své fanoušky do hlasování o nové příchuti.

Do hlavy mileniálům nahlédla psycholožka Milena Nováková. „Když poslouchám, o čem se tedy mluví, tak musím upozornit, že vše pojímám z opačného pohledu," řekla v úvodu svého vystoupení. Jako psycholožka se totiž snaží mladé lidi nabádat, aby nebyli reklamou tak ovlivnitelní a byli sami za sebe. Dnešní svět je podle ní rychlý, probíhá v něm mnoho změn. Mladí lidé jsou otevření, nároční a ptají se po smyslu věcí. Firmy a jejich výrobky a služby by proto měly být důvěryhodné.