Přes tisíc účastníků konference Retail Summit dnes rozhodlo, že výroční cenu za zákaznický zážitek získají prodejny La Formaggeria Gran Moravia. Rodinná sýrárna z Litovle je největší světový výrobce parmezánu a její koncept stylově zařízených obchodů podporuje smyslový zážitek z nákupu sýrů.

„Proč Italové vyrábějí sýry na Moravě? Protože spolu jsme fantastičtí,“ řekl ve své prezentaci majitel Roberto Brazzale. Jak vysvětlil, prodejny budoval podle jednoduchého principu: díval se očima zákazníka a přemýšlel, jak mu zpříjemnit nákup.

reklama

„Láska k Česku, jeho lidem, historii a kultuře mě přivedla k projektu propojení české a italské kultury tak, aby se z každodenního nákupu potravin stal svátek pro zákazníky každého věku,“ podotkl Brazzale. „Ani na to nepotřebuju iPhone,“ pobavil publikum.

Spolupráce sýrárny Brazzale Moravia s vlastním řetězcem prodejen umožňuje nabízet zákazníkům denně čerstvé mléčné výrobky dodávané přímo z litovelské sýrárny a kompletní sortiment italských potravin.

Personál je pravidelně školen v Itálii, a proto může zákazníkům poskytovat odborné a kvalifikované informace o původu výrobků a jejich správném použití, tipy na recepty, možné kombinace výrobků i další doporučení.

Jedna z prodejen Gran Moravia

Princip výběru vítěze kategorie Mastercard Obchodník roku 2016 – Nový zákaznický zážitek je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionály z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. O vítězi soutěže pak pomocí svých hlasů rozhodli účastníci konference Retail Summit 2017 po prezentaci projektů jejich kandidáty.

Konkurenty litovelské sýrárny byli ve finále Lidl (nominovaný za nový koncept prodejen) a Globus (za novou podobu obchodu s restaurací na Zličíně).