E-shop Kasa.cz se v termínu 6. - 10. dubna zapojil do akce zvané Skrz Sirény, kterou od dubna tohoto roku začal pořádat největší český vyhledávač slev Skrz.cz.

Skrz Sirény startují vždy každou první středu v měsíci ve 12 hodin a končí v neděli tentýž týden. Jedná se o exkluzivní měsíční výhodné nákupy, v rámci kterých jsou promovány konkrétní produkty za speciální ceny. Do Skrz sirén jsou totiž zařazeny pouze produkty s nejvýhodnějšími cenami na trhu (což ověřuje sám Skrz.cz) od spolehlivých partnerů. Na každých Sirénách přitom spolupracují se Skrz.cz vždy maximálně tři vybrané e-shopy.

reklama

"Od spolupráce jsme si slibovali odprezentování našich vybraných produktů a přivedení (především) nových zákazníků na nᚠe-shop. Následně nás zajímalo chování těchto zákazníků na e-shopu. A v neposlední řadě také samotná reakce na garanci nejvýhodnější ceny na trhu," říká za e-shop Kasa.cz produktový manažer Petr Štursa.

Hitem objednávek byl čistič oken s mopem
Pro 64 procent zákazníků, kteří přišli ze Skrz.cz a nakoupili, to byl na Kasa.cz vůbec první nákup. Noví zákazníci se většinově podíleli i na tržbách. 58 procent z obratu vytvořeného akcí Skrz Sirény udělali zákazníci, kteří nikdy dříve na Kasa.cz nenakoupili.

Nejprodávanější položkou (největší obrat i prodané množství) byl čistič oken Leifheit s tyčí a oboustranný mop v ceně 1 090 Kč. Obrat nejprodávanější položky vzrostl oproti stejně dlouhému období v týdnu před akcí o více než 600 procent pouze z nákupů zákazníků, kteří přišli ze Skrz.cz.

U nejoblíbenějších produktů zařazených do akce Skrz Sirény došlo ke zhruba pětinásobnému růstu tržeb oproti dřívějším prodejům přes všechny kanály. Průměrný prodejní konverzní poměr se u TOP 10 produktů (podle obratu) zařazených do Sirén zvýšil ze zdroje Skrz.cz o přibližně trojnásobek oproti průměru na Kasa.cz.

Během akce se také zvýšila návštěvnost Kasa.cz. Díky Sirénám vzrostl počet zákazníků, kteří přišli ze Skrz.cz, o několik stovek procent. Celková návštěvnost e-shopu Kasa.cz vzrostla během Skrz Sirén o zhruba 10 procent. 85 % obratu zákazníků, kteří přišli během akce ze Skrz.cz, bylo vytvořeno deseti klíčovými položkami.

Menší zájem o zahradní domky a fitness produkty
Některé položky byly vyprodané před koncem akce (čistič oken Leifheit za dva a půl dne), což bylo způsobeno záměrným omezením počtu nabízených kusů za speciální cenu ve snaze zvýšit atraktivitu nabídky. O některé produkty byl naopak menší zájem, než eshop očekával - např. o dražší zahradní domky a fitness produkty.

Podle Petra Štursy výsledky potvrzují tezi, že v rámci akce Skrz Sirény dává větší smysl vytvořit spíše méně opravdu atraktivních nabídek, než plošně zlevňovat velkou část sortimentu. Akce také ukázala, že velmi dobře fungují balíčky několika souvisejících produktů. Pro zákazníky je taková nabídka praktická a e-shopu dává smysl z pohledu zvýšení průměrné hodnoty objednávky.