Prodejce kávy a spotřebního zboží Tchibo spustí ve svém domovském Německu novou internetovou službu, která umožní pronájem oblečení pro děti. Chce tak využít rostoucí zájem o sdílenou ekonomiku zpopularizovanou službami jako Airbnb a Uber, uvedla agentura Reuters.

Nová služba Tchibo Share má být spuštěna 23. ledna. Zákazníci si budou moci na internetu vybrat oblečení a půjčit si ho nejméně na měsíc.

Po jeho vrácení bude oblečení profesionálně vyčištěno a znovu nabídnuto k pronájmu. Poplatek by se měl lišit podle položky oděvu. Pronájem dětské bundy například může stát čtyři eura (102 korun) za měsíc a trička dvě eura, uvedla firma v prohlášení.

reklama

"Pronájem šetří čas, peníze a místo a poskytuje určitou rozmanitost ve skříni. Ale především je udržitelný, protože šetří zdroje," sdělilo Tchibo.

Společnosti po celém světě se snaží otestovat modely sdílení, od aut přes domy, oděvy, luxusní zboží po mechanické nářadí. Snaží se tak vyjít vstříc generaci mileniálů, tedy těch narozených po roce 2000, kteří kladou menší důraz na vlastnictví a více sdílejí nebo si zboží vyměňují a obchodují s ním.

Sdílená ekonomika je stále malá, ale očekává se, že vzroste. Poradenská společnost PricewaterhouseCoopers v nedávné studii odhadla, že by hodnota sdílené ekonomiky mohla stoupnout ze zhruba 15 miliard dolarů (315,6 miliardy korun) v roce 2016 na 335 miliard USD v roce 2025.