Obrat slevového portálu Slevomat na českém a slovenském trhu dosáhl loni 2,5 miliardy korun, což je meziročně o 24 procent více. K růstu přispěly mimo jiné Vánoce, které byly rovněž z hlediska tržeb rekordní. ČTK o tom informovala společnost.

"V předvánočním období jsme odbavili půl milionu objednávek v Čechách a sto tisíc na Slovensku a podle našich statistik celých 80 procent tvořily vánoční dárky," uvedla ředitelka firmy Marie Havlíčková.

reklama

Vánoční sezona byla pro Slevomat rekordní. Na portálu zveřejnilo svoji nabídku o 22 procent partnerů více než loni, tedy téměř 3000 obchodníků. Počet zákazníků se meziročně zvedl o čtvrtinu.

"Nejžádanějšími kategoriemi dlouhodobě zůstávají wellness pobyty, masáže, únikové hry a degustační menu," dodala Havlíčková.

Jen během adventu nakoupili Češi na Slevomatu deset tisíc únikových her, 11 tisíc degustačních menu, 16 tisíc thajských masáží či 15 tisíc wellness pobytů. Přičemž nejvýraznější růst na obratu zaznamenal segment cestování, který meziročně vzrostl o 28 procent.

Slevomat letos koupila britská společnost Secret Escapes, která působí ve více než 20 zemích po celém světě. Největší tuzemský slevový portál letos uvedl, že chce opustit slevový trh a zaměřit se na prodej luxusnějšího zboží. Výprodejové zboží má v nabídce nahradit postupně dražší segment.

Na českém trhu funguje zhruba 40 aktivních slevových serverů. V srpnu roku 2011, kdy byl trh na vrcholu, fungovalo v tuzemsku celkem 204 slevových serverů.