Výdaje na on-line na internetu se budou v nejbližších letech zvyšovat tempem 21 procent ročně, takže do roku 2011 se na tento typ prezentace ve světě vynaloží zhruba 81 miliard dolarů (asi 1,7 bilionu Kč). Předpovídá to průzkum společnosti Internet Media & Marketing, která patří bance Piper Jaffray & Co.
Průzkum zjistil, že spotřebitelé už se k internetu staví jinak než v minulosti. Mnohem více si například vybírají, jaký obsah budou na internetu konzumovat.
"Spotřebitel, který byl dlouho pasivní, se rychle mění. Jednak je informovanější a má větší důvěru ve svá nákupní rozhodnutí, jednak si stále častěji určuje, jaké informace bude konzumovat," řekl hlavní analytik a jeden z autorů výzkumu Safa Rashtchy.
Spotřebitelé využívají internet hlavně ke komunikaci s dalšími lidmi a k zábavě. Ta má na internetu stále větší místo a lidé jí věnují i více času. A to na úkor sledování seriózního obsahu. Zadavatelé reklamy tedy budou mít důvod vyhledávat takové stránky, které se věnují zábavě.
Velkou budoucnost má podle průzkumu také video, přes které budou reklamní agentury se spotřebiteli na internetu komunikovat stále častěji. Piper tvrdí, že z nového trendu zadávání reklamy na internetu bude těžit Google a jeho součást YouTube, a zřejmě i další podobné weby.
Vydělávat na růstu on-line reklamy budou podle zprávy také firmy Yahoo!, Disney, News Corp, Time Warner, Facebook, Microsoft, InterActive, Netflix, Craiglist, Brightcove, Yelp, Sina, Baidu, MobiTV, aQuantive, Digg, Hakia, 24/7 Media nebo Wikipedia.

reklama