Jan Patera

konzultant, Blue Events

Reklama neumí zázraky, očkování ano

Pokud máte špatný produkt, cenu a distribuci, udělá vám sebelepší reklama nanejvýš medvědí službu. Jak tedy mohou reklamní agentury přispět k...
4. 2. 2021 ▪ 5 min. čtení

Skutečné problémy v ústech politiků

Výzvy ve stylu "Ne slova, ale činy" se nesou každou předvolební kampaní. I v ruském Jekatěrinburgu politici hlavně hodně mluví. Lidé jim proto...
3. 1. 2013 ▪ 1 min. čtení

Jak přilákat kutily? Boduje listí, ne vrtačky

V Česku se stal synonymem reklamy pro kutily Béda Trávníček obdařený "večerníčkovým" hlasem herečky Jiřiny Bohdalové. Kolo štěstí, které Béda...
25. 10. 2012 ▪ 1 min. čtení

Když je alkohol čistý jak nepopsaný plakát

Ať už dopadne nešťastná metanolová kauza jakkoli, její dopad na značky alkoholických nápojů by mohl být prospěšný. V komunikaci se totiž...
18. 10. 2012 ▪ 1 min. čtení

Způsobů, jak poznat svět, je bezpočet

Před pár lety podporovaly dovolenkový byznys plyšové hračky, které "posílaly" své fotografie jakožto pohlednice z cest. Třeba Radim Jančura...
20. 9. 2012 ▪ 1 min. čtení

Co se stane, když originál nahradí kopie

Koneckonců při pořizování vozu stejně jako při kupování náhradních součástek záleží vždycky na nátuře. Třeba v zemích Jižní Ameriky řidičům...
13. 9. 2012 ▪ 1 min. čtení

Jak ukázat lásku a vášeň pro umění

Když komerční komunikace pracuje s vysokým uměním, měla by být maximálně decentní a původní dílo nesesadit z jeho piedestalu více, než je nutné.
6. 9. 2012 ▪ 1 min. čtení

Olympijský rekordman laškuje s reklamou

Rozruch vyvolalo nejen vítězství, ale také fotky plavce Phelpse od fotografky slavných Annie Leibowitzové. Fenomenální sportovec Michael Phelps...
30. 8. 2012 ▪ 1 min. čtení

V holínkách by Usain Bolt těžko běžel

Po olympiádě ve Vancouveru bylo oblečení českého týmu v obchodech Alpine Pro vyprodané. Díky úspěchům českých sportovců i originálním prvkům...
16. 8. 2012 ▪ 1 min. čtení

Doprava v Londýně? Olympijská disciplína

Vtipná kampaň smiřuje obyvatele Londýna s dopravními omezeními. Příliv turistů a sportovců zasahuje do života Londýňanů. Na rozdíl od nedávného...
2. 8. 2012 ▪ 1 min. čtení

Nejen rugbisté mají na víc

Když chce firemní značka mluvit o sportu, musí být hodně přesvědčivá. Spojení značky se sportem je složitá věc. Pokud jde třeba o Nike, která má...
26. 7. 2012 ▪ 1 min. čtení

Zachraňte knihy! Patří mezi ohrožené druhy

Letošní soutěž reklam a kreativity Cannes Lions potvrdila, že čím palčivější problém, tím více tvůrčí řešení je třeba najít. Příklad? Pro...
12. 7. 2012 ▪ 1 min. čtení

Bronzový lev pro českou reklamu

Na reklamní olympiádě bodovala hlavně jednoduchost v komunikaci. Není divu, protože mezi 34 tisíci přihlášek do globální soutěže reklamy se...
28. 6. 2012 ▪ 1 min. čtení

Jak Goodyear přezouvá na letní gumy

Agentura Y&R si v reklamě na pneumatiky pohrává s významem slov. Angličtina má jedno slovo pro přilnavost k vozovce a pro objetí - grip, a toho...
21. 6. 2012 ▪ 1 min. čtení

Britské sušenky vzdávají hold monarchii

Desítky značek oslavily 60 let panování Alžběty II. speciálními reklamními edicemi výrobků. . Povoleny byly i jemné vtípky. Díky tomu si značka...
14. 6. 2012 ▪ 1 min. čtení

Sportovci děkují matkám i svému týmu

Bez podpory by to byl jiný příběh, tvrdí slovenští sportovci. . Slovensko nás letos nečekaně přemohlo v hokejovém semifinále v Helsinkách. Mají...
7. 6. 2012 ▪ 1 min. čtení