Karla Chlumská

Volební kampaně a právo

Jedny předvolební kampaně máme za sebou, ty prezidentské pak právě odstartovaly. Jaké jsou právní mantinely volebního boje?
22. 11. 2012 ▪ 7 min. čtení

Venkovní reklama v paragrafech

Venkovní reklama je specifická svým působením na neomezený okruh spotřebitelů, je "na očích" všem. Z toho plyne řada omezení, zejména pokud jde...
27. 5. 2011 ▪ 4 min. čtení

Legislativní novinky v marketingu

V roce 2011 pokračuje trend zvýšené ochrany spotřebitele zejména formou jeho informování o nabízených produktech. Žádná legislativní revoluce se...
25. 1. 2011 ▪ 7 min. čtení

Právo a marketing v roce 2010

Hlavním tématem pro rok 2010 se zdá být nová úprava audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání a s tím související zavedení pojmu umístění...
26. 1. 2010 ▪ 7 min. čtení

Častá úskalí smluvních vztahů

I když každý z nás ví, že obchodní záležitosti by měly být vždy dobře smluvně ošetřeny, realita bývá často opačná.
19. 10. 2009 ▪ 6 min. čtení

Marketing a právo v roce 2009

Zdá se, že během roku 2009 se spíše budou projednávat návrhy nových národních i komunitárních norem než přijímat jejich finální znění....
20. 1. 2009 ▪ 4 min. čtení

Marketing a právo v roce 2009

Zdá se, že během roku 2009 se spíše budou projednávat návrhy nových národních i komunitárních norem než přijímat jejich finální znění.
22. 12. 2008 ▪ 5 min. čtení

Právo a veřejná soutěž

Článek reaguje na vydání Bílé knihy o žalobách kvůli porušení pravidel soutěžního práva. Soutěžním právem se rozumí právo veřejné, označované...
15. 10. 2008 ▪ 9 min. čtení

Nekalé obchodní praktiky: a zase novela

Nekalé obchodní praktiky čeká novelizace zákona. Zkušený obchodník se pravděpodobně podiví, k čemu další novela, když máme solidní úpravu nekalé...
17. 12. 2007 ▪ 8 min. čtení

Nekalé obchodní praktiky: a zase novela

Nekalé obchodní praktiky čeká novelizace zákona. Tak jako v jiných případech i nyní je hybnou silou této změny požadavek Evropské unie.
20. 11. 2007 ▪ 13 min. čtení

Marketing v zahraničí a právo

Podnikání na území určitého státu zásadně podléhá právu tohoto státu. Pokud tedy podnikáme v zahraničí, podléháme zpravidla jinému než českému...
25. 10. 2007 ▪ 5 min. čtení

Co nového v legislativě v tomto roce?

V nadcházejícím roce je očekáváno několik novel zákonů, které se přímo dotýkají marketingových aktivit. Jenom namátkou: změny by se měly týkat...
25. 1. 2007 ▪ 5 min. čtení

Komunikace s využitím menšin

Reklama se čas od času dotkne také "menšin", tedy skupin, které spojují jiné než většinové či celospolečenské zájmy, názory, kulturní, etnická,...
29. 5. 2006 ▪ 8 min. čtení

Co vše může být nekalá konkurence

Nedovolené konkurenční jednání může mít z pohledu obchodního zákoníku podobu tzv. omezování hospodářské soutěže nebo nekalé soutěže, přičemž oba...
24. 11. 2005 ▪ 11 min. čtení

Marketing pohledem právníka

Lidé z marketingu jsou především hrozně rychlí. "Včera bylo pozdě" platí pro většinu zadání, protože jinak bude u klienta (s akcí nebo zkrátka...
24. 8. 2005 ▪ 6 min. čtení

Děti v reklamě, reklama pro děti

Děti a mládež jsou tradičně chápány jako tzv. zranitelná skupina, která vyžaduje zvláštní právní péči. Ta se projevuje i v oblasti marketingu....
16. 3. 2005 ▪ 10 min. čtení

Veřejně přístupná díla a jejich užití

V každodenním životě nás běžně obklopují díla a výjevy, které jakoby nikomu nepatří, jsou veřejně přístupné a vzbuzují dojem, že je možno je...
17. 2. 2005 ▪ 9 min. čtení