Seznam.cz se příští rok v rámci svého vyhledávače zaměří na nakupování zboží i služeb. Uživatelům bude například nabízet ceny vyhledávaných produktů, doprovodné služby nebo návody k použití. Ještě do konce roku nabídne vyhledávání receptů na vaření. Novinářům to řekl nový ředitel vyhledávače TomᚠPergler.

Už v současnosti Seznam vedle prostých výsledků vyhledávání zobrazuje v některých oblastech více strukturované výsledky. Týká se to například fotbalu, hokeje a dalších sportů, ale i zvířat, počasí nebo přehledu politiků.

reklama

Seznamu na trhu vyhledávání konkuruje zejména nadnárodní Google. Česko je přitom jednou z mála zemí, kde má Google silného lokálního protivníka. Podle Perglera Seznam těží zejména z dobré znalosti lokálního prostředí a českých uživatelů.

V posledních letech výrazně roste vyhledávání na mobilech. V současnosti je každý čtvrtý dotaz zadaný do vyhledávače z mobilního telefonu. Seznam v současnosti testuje funkci, která by prostřednictvím jednoho kliknutí uživateli zobrazila předměty zájmu v jeho bezprostředním okolí. Může jít o zajímavá místa, restaurace, dopravní spojení nebo třeba bankomat.

Reklama na vyhledávání prostřednictvím systému Sklik má stále největší podíl na téměř čtyřmiliardových tržbách Seznamu.