Organizátoři největšího světového festivalu kreativní komunikace Cannes Lions zareagovali na letošní kritiku a oznámili, že 65. ročník, který se bude konat v červnu 2018, bude kratší, méně okázalý, přehlednější a především levnější.

Cannes Lions poběží namísto osmi jen pět dní, konkrétně od 18. do 22. června. Plný festivalový „pass“ čili vstupenka, jejíž cena se v posledních letech pohybovala okolo čtyř tisíc(!) eur, bude o 900 eur levnější.

Ze samotné hlavní soutěže budou vyřazeny kategorie Cyber, Integrated a Promo Lions. Nahradí je aktuálnější Brand Experience & Activation, Creative e-Commerce a Social & Influencer Lions.

Zcela bez náhrady bude zrušeno celkem 120 soutěžních podkategorií. Práce pro bono – tedy pro charity a neziskové organizace – budou porotě prezentovány mimo hlavní soutěž. A především: každá práce či projekt mohou být přihlášeny maximálně do šesti soutěžních kategorií.

Organizátoři se také dohodli s představiteli města, kteří přislíbili, že hoteliéři nezvýší ceny ubytování, pět desítek restaurací bude nabízet menu za předem stanovenou cenu a bude stanovena nejvyšší možná cena jízdného v taxících.

Pořádající nadnárodní komunikační skupina Ascential si slibuje, že „zeštíhlení“ přinese větší důraz na samotná ocenění a že delegáti – tedy návštěvníci festivalu – za své peníze získají „nejvyšší možnou protihodnotu v podobě atraktivní soutěže a zajímavého doprovodného programu“.

„Po dlouhých diskusích s řadou odborníků z branže jsem udělali maximum pro to, aby se festival vrátil ke své podstatě – kreativní práci a lidech, kteří za ní stojí,“ uvedl v oficiálním prohlášení CEO Ascential Events Philip Thomas.

Organizátoři tak konečně zareagovali na dlouhodobé výhrady k maximalizací zisku hnané přebujelosti celé akce a nestále rostoucím cenám v jihofrancouzském přímořském letovisku v době jejího konání.

Ty vyvrcholily letos v červnu, kdy šéf komunikační skupiny Publicis Groupe Arthur Sadoun oznámil, že všechny její agentury – což zahrnuje taková jména jako jsou Publicis, Leo Burnett nebo Saatchi & Saatchi – mají celoroční „stopku“ na účast v obdobných soutěžích.

A šéf konkurenčního holdingu WPP – a pravděpodobně nejvlivnější muž komunikační branže vůbec – Martin Sorrell se vzápětí nechal slyšet, že jeho skupina svou účast v této soutěži také „přehodnotí“, a že takováto akce se vlastně vůbec nemusí konat v Cannes, ale klidně by mohla probíhat v New Yorku, Londýně nebo Paříži.

reklama