Do 5. listopadu mohou lidé hlasovat v prvním kole anticeny pro nejvíce sexistickou reklamu Sexistické prasátečko. Celkem se v letošním devátém ročníku sešlo 88 nominací. Uvedli to organizátoři soutěže z organizace Nesehnutí.

Nominované reklamy zobrazují muže a ženy znevažujícím způsobem a zvýrazňují vlastnosti, které se jim připisují. Dávají muže a ženy do jasně oddělených rolí, dělají z člověka věc, používají k propagaci výrobku nahá těla nebo jejich kusy, propagují násilí, vytváří mýtus krásy nebo používají jazykový sexismus, uvedli Nesehnutí.

reklama

Druhého vítěze anticeny vybírá odborná porota sestavená z odbornic a odborníků na genderové otázky, marketing, případně z dalších osobností. Vyhlášení bude 24. listopadu.

Loni byla jako nejvíce sexistická vyhlášena pozvánka do olomouckého hudebního klubu Buddy ́s, která využívala pornografický snímek ženského obličeje potřísněného spermatem. Odborná porota vybrala jako nejvíce sexistickou reklamu na nože Pokorný Knives. Je na ní zobrazený roztažený ženský klín, jehož střed nůž zakrývá, a vedle nože je syrové maso.

Nesehnutí je sociálně-ekologická nevládní organizace. Jejím cílem je ukázat, že změna společnosti založená na respektu k lidem, zvířatům i přírodě je možná a že musí vycházet především zdola.