Pět českých subjektů postoupilo do finále východo- a středoevropského festivalu komerční komunikace Golden Drum Awards 2017.

Škoda Auto se dostala na shortlist soutěže se svým dvouminutovým videem popisujícím vývoj jejího loga, který pro ni připravili kreativci agentury Fallon Prague v produkci Zoom Films a pod režijním dohledem Jareda Eberdhardta.

Havas Prague získal nominaci za jeden ze spotů pro svého dlouholetého klienta, systém sběru a recyklace obalových odpadů Eko-Kom. Kreativní návrh agenturního dua Eda Kauba a Vilém Kabzan převedlo do filmové podoby další duo – Jan Kalvoda a Přemek Ponáhlý neboli Wolfberg.

reklama


Kaspen/Jung von Matt
postoupil do finále se dvěma plakáty pro Světový den žen žijících na venkově, což je projekt, který připravil pro značku Pardál jejího dlouhodobého klienta Budějovický Budvar.

Pražská Geometry Global postoupila mezi nejlepší se svým pop-up projektem Julie Dovlatové a Lluise Rotgera pro Armádu spásy, v jehož rámci nabízela v nákupních centrech balení vánočních dárků do použitého oblečení.


Hned 13 nominací má ovšem ve finále agentura Young & Rubicam Prague. Dvanáct – shodně po čtyřech v každé kategorii – dostala za tiskové inzeráty, OOH a rozhlasové spoty, které pod vedením Terezy Svěrákové navrhlo kreativní duo Dora Pružincová a Atila Martins pro dnes už neexistující magazín Newsweek. A jednu nominaci má Y&R za vosy odpuzující pivní podtácky pro Žatecký pivovar.

Do soutěžní sekce 24. ročníku festivalu, který se po léta konal v přímořském letovisku Portorož, ale loni byl poprvé přesunut do slovinské metropole Ljubljana, byl letos přihlášeno víc než tisíc prací z 27 sedmi zemí a 26 agenturních sítí. Nejvíc – 20,8 % z celku – jich přišlo z Ruska. Druhým největším soutěžním přispěvatelem bylo Turecko, úplně poprvé se na Golden Drumu letos objevila italská reklama.

Výsledky soutěže budou vyhlášeny v pátek 20. října.