Největší světové reklamní skupině WPP klesly v pololetí tržby na srovnatelné bázi o půl procenta a firma zhoršila výhled na celý rok. Pololetní výsledek zaostal za odhady analytiků, kteří podle agentury Reuters čekali růst tržeb, a to o 0,7 procenta.

Akcie firmy proto v reakci oslabily až o 12 procent. Na výsledku se podepsaly poslední dva měsíce, kdy velcí zadavatelé reklamy, jako je Unilever či Nestlé, snížili výdaje.

reklama

WPP zhoršila prognózu růstu tržeb na letošní rok na jedno procento či méně. Firma přitom už na jaře rozladila investory, když odhad růstu tržeb stanovila pouze na dvě procenta.

"S výjimkou Spojeného království, Latinské Ameriky a východní Evropy nám klesly příjmy ve všech regionech," uvedla firma. Díky přísné kontrole nákladů by se jí ale mělo podařit splnit letošní plán růstu provozní marže o 0,3 procentního bodu.

Celkové příjmy za první pololetí meziročně vzrostly z 6,5 miliardy liber na 7,4 miliardy GBP (210,4 miliardy Kč). Zisk před zdaněním se zvýšil o 52 procent na 779,2 milionu liber. Na srovnatelné bázi ale tržby v pololetí klesaly a tento trend se v červenci ještě prohloubil.

Šéf společnosti Martin Sorrell vidí příčinu v ekonomické nejistotě přiživované nárůstem populismu v Británii a v USA, jakož i v nerovnoměrném růstu v Brazílii, Rusku a Číně.

Hospodaření ve druhé polovině roku a v roce příštím by měly podpořit některé významné události, například olympijské hry nebo mistrovství světa ve fotbale v Rusku. Bývají totiž spojeny s vyšším zájmem zadavatelů reklamy.