Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) po více než půl roce zkoumání schválil rozšíření činnosti společnosti Radiohouse s.r.o., která prodává reklamní čas v rádiích a je společným podnikem skupin Media Bohemia a Lagardere Active ČR. Fúzi povolil bez závazků.

Radiohouse je servisní organizace pro prodej rozhlasové reklamy, v roce 2014 ji založily společnosti Media Marketing Services a.s. a Regie Radio Music spol. s r.o. Od roku 2015 prodává reklamní čas rádií Media Bohemia a Lagardere Active ČR a několika nezávislých rozhlasových stanic.

reklama

Akcionáři zvažují rozšíření činnosti Radiohouse na prodej reklamního prostoru v dalších typech médií. Tím by se měl zvýšit objem jeho služeb poskytovaných nezávislým zákazníkům a firma by se měla osamostatnit.

ÚOHS se při posuzování dopadů fúze zaměřil zejména na oblasti poskytování inzertního prostoru v rádiích a poskytování on-line inzertního prostoru a provozování rozhlasového vysílání.

"Po zvážení všech okolností a po analýze možných negativních dopadů přicházejících do úvahy v důsledku horizontálního propojení činností úřad dospěl k závěru, že posuzované spojení soutěžitelů nevzbuzuje vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže," uvedl předseda ÚOHS Petr Rafaj.

Mediální skupina Lagardere Active ČR patří do nadnárodní sítě Lagardère Group. Provozuje pět českých rozhlasových stanic, například Evropu 2 nebo Frekvenci 1, jednu slovenskou a také mediální zastupitelství Regie Radio Music (RRM). RRM od roku 2014 spoluvlastní obchodní sí Radiohouse, jejíž rádia si týdně naladí 72 procent posluchačů v ČR.

Media Bohemia provozuje stanice sdružené ve skupinách Fajn rádio, Hitrádio, Rádio Blaník a Rock Radio. Vznikla v roce 2004 jako první internetové mediální zastupitelství v ČR.