V prostorách holešovické Paralelní Polis proběhl workshop o tom, jak dělat co nejvýdělečnější reklamní kampaně. Asociace komunikačních agentur (AKA) v čele s Markem Hlavicou uspořádala workshop, jehož hlavní částí bylo vystoupení Paula Arnolda z mezinárodní organizace EACA.

Soutěž Effie, kterou u nás pořádá právě AKA, letos v České republice slaví své dvacáté výročí. „Ukazuje se, že mnohem zajímavější než samotný večírek, oslava vítězů a zhroucení těch, kteří nevyhráli, je platforma, kterou Effie vytváří,“ řekl v úvodu Marek Hlavica.

Skvělé kampaně, které při prezentaci každého dojmou, ale nebudou prodávat, jsou horší než kampaně, které jsou fádní, ale prodávají. Tak shrnul Marek Hlavica v úvodu myšlenku celé soutěže.

reklama

Letošní novinkou bude to, že po slavnostním vyhlášení, které proběhne 25. října, bude tzv. grilování poroty. Účastníci budou mít příležitost dojít si bezprostředně po vyhlášení za porotci a zeptat se jich, proč a na základě jakých kritérií rozhodli o vítězích. Dostane se jim tak důležité zpětné vazby.

Zcela v souladu s duchem soutěže Effie, která se zaměřuje na efektivitu kampaní, promluvil na workshopu Paul Arnold z Velké Británie. V celém svém vystoupení zdůrazňoval efektivitu reklamy a návratnost vložených prostředků.

Účastníky workshopu mimo jiné seznámil s tím, jak je možné počítat efektivitu marketingových kampaní pomocí tzv. ROMI (Return on Marketing Investment). Počítá se jako čistý přírustkový zisk / náklady na kampaň X 100 %.

Podle Arnolda je toto měření jednou z nejdůležitějších věcí a marketéři mu mají věnovat velkou pozornost. Dále je nutné stanovit jasný cíl každé kampaně a vytvořit spojnici mezi kreativní prací a komerčním ziskem.