Reklamní agentura českého zastoupení automobilky Suzuki posílá právníky na konkurenční automobilku Kia. Příčinou je aktuální kampaň značky Kia, která propaguje „SUVerénně nejlepší nabídku“ v podobě výkupního bonusu za staré auto.

Kampaň Kia - Suverénně nejlepší nabídka

Jenže koncept se „SUVerénem“ dlouhodobě používá Suzuki. Jeho reklamní agentura Moto na tuto podobu slova dokonce získala ochrannou známku, a to už v červenci 2006. A od listopadu je nasazena kampaň „SUVerén pro každou příležitost“, ve které automobilka propaguje model Vitara.

reklama
Kampaň SUVerén pro každou příležitost - Suzuki Vitara

„Společnost Kia Motors Czech porušuje práva z průmyslového vlastnictví, když i přes opakované upozornění a výzvu ke stažení kampaně užívá nadále výše uvedený slogan. Proti této nekalé soutěži se naše reklamní agentura hodlá právně bránit,“ řekla pro MAM Dominika Baborská z agentury Moto.

Kia nároky odmítá a kampaň se ukončit nechystá. „Požadavek společnosti Moto s ohledem na její rozdílnou oblast působnosti nebyl a není legitimní. Nᚠslogan je používán pro jiné oblasti trhu, než v kterých společnost Moto jako reklamní a marketingová agentura působí,“ uvedla manažerka public relations Kateřina Jouglíčková.

Podle databáze Úřadu průmyslového vlastnictví je ochranná známka registrována pro reklamní a inzertní činnost, případně zprostředkovatelskou činnost v oblasti obchodu.

„Nejedná se ani o nekalosoutěžní jednání, nebo vůči společnosti Moto nejsme v hospodářském styku soutěžitelem,“ tvrdí za Kiu její mluvčí Jouglíčková. Požadavek na ukončení kampaně sice poslalo i přímo Suzuki, ale když po něm chtěla Kia prokázat nějaké propojení s držitelem ochranné známky, firma údajně nereagovala.

Obě kampaně tedy zatím nadále pokračují vedle sebe.