Nejdražší klíčová slova na vyhledávači Google za loňský rok mají půjčky a pojištění, nejlevnější jsou knihy. Za jedno kliknutí na heslo v segmentu půjček zadavatel reklamy zaplatí téměř 99 korun, u knih 2,74 Kč, tedy 36krát méně. Uvedla to dnes agentura PerformicsB2BGroup ze skupiny Publicis One.

Pro každý segment bylo stanoveno deset nejvyhledávanějších klíčových slov, na základě kterých bylo váženým průměrem vyvozena průměrná cena za klik pro dané odvětví. Za půjčkami následuje pojištění s průměrnou platbou 54 Kč, nejnižší platbu za jedno kliknutí uživatelem mají vedle knih lékárny, kde vychází v průměru na 2,79 Kč.

reklama

"Případovou studií jsme chtěli poukázat na průměrnou cenu kliku (CPC) v nejzajímavějších segmentech na českém a slovenském trhu. Měla by sloužit společnostem, které vstupují na trh, respektive chtějí porovnat vlastní dosáhnuté CPC s průměrem na trhu. Každoročně se CPC zvyšuje zhruba o deset až 20 procent dle daného segmentu, hlavním důvodem meziročního nárůstu je konkurence, dalším faktorem může být kvalita reklam," uvedl ředitel rozvoje podnikání agentury Daniel Zaiček.

V porovnání se slovenským trhem je výrazný rozdíl cen například v segmentu hotelů, kde se platba za klik na Slovensku pohybuje v průměru okolo 6,35 Kč a v ČR přes 46 korun. Další velký rozdíl je v segmentu půjček, kde je cena za kliknutí na Slovensku o několik desítek korun nižší a dosahuje jen 55,60 Kč.

Platba za kliknutí patří mezi nástroje internetové reklamy. Její princip spočívá v tom, že inzerent neplatí za každé zobrazení reklamy, ale platí až ve chvíli, kdy na reklamu někdo klikl. Výhodou tohoto typu reklamy je její plánovatelnost a měřitelnost.