Reklamní agentura Fallon připravila kampaň na novou tvář nápoje Frisco z portfolia Plzeňského Prazdroje.

Výrobce ho od jara pozicuje jako ochucený cider a se změněnou recepturou cílí na dospělé ženy, které se rády bezstarostně baví na večírcích ve společnosti svých kamarádek.

Kampaň Frisco Kočky mají pré

„Ke změně receptury jsme přistoupili kvůli rostoucí oblibě ciderů,“ vysvětluje Frisco situaci fanynkám na Facebooku. „Rozhodli jsme se Frisco odlehčit, snížit obsah cukru i kalorií a zbavit lepku,“ zdůvodňuje výrobce, proč ustoupil od sladového základu.

reklama

„Výzkum, který jsme si udělali, nám odhalil, že celá čtvrtina těch, co ho pijí, už ho stejně za cider považuje. Jen přibližně stejně velká skupina ví, že se jedná o sladový nápoj, další ho zařadili pod jiné kategorie nebo to nedokázali vůbec,“ vysvětluje mluvčí Prazdroje Jitka Němečková.

Prodeje Frisca ovlivnil také nástup radlerů a ciderů na český trh. Spotřebitelům začaly nápoje s ovocnou příchutí splývat. „S růstem kategorie ciderů Frisco ztrácelo v prodaný objemech, a to navzdory tomu, že se nám dařilo udržovat a dokonce lehce posilovat znalost značky, i procento těch, kteří vyzkoušeli Frisco a začali jej pít opakovaně,“ připouští Němečková.

Podle mluvčí Prazdroje dosavadní testy ukázaly, že spotřebitelé mezi starým Friscem se sladovou a novým Friscem s ciderovou bází nepoznají chuový rozdíl. Na Facebooku nápoje se ale scházejí i negativní reakce, které volají po původní podobě.

Kampaň od Fallonu pod sloganem „Kočky mají pré“ je nasazena v televizi, tisku, v obchodech a on‑linu. Dává důraz na příchu lesního ovoce. „Uvědomili jsme si, že jádro našich spotřebitelek v průběhu let vyzrálo a posunuly se do další životní fáze. Zůstáváme tedy party drinkem, ale chceme našim spotřebitelkám dát najevo, že jim rozumíme a vyzráli jsme stejně jako ony,“ podotýká Němečková.


Frisco přišlo na trh v roce 2004 s příchutí jablka a citronu. V roce 2011 přidalo brusinkovou, o rok později černorybízovou.

S přispěním Michala Šenka