Čtyři české agentury se objevují v každoročním přehledu nejefektivnějších kampaní, značek a agentur Warc Top 100, který sestavuje on-line poradenská společnost Warc.

V kategorii kreativních agentur v tomto žebříčku na 49. místě figuruje pražská pobočka sítě McCann. V kategorii digitálních a specializovaných agentur se na stejné – 49. místo – probojovala její dceřiná agentura Momentum. O sedm příček výše – na pozici číslo 42 – se propracoval pražský Wunderman (na snímku šéf agentury Karel Duchek).

reklama

Kdybychom se ovšem podívali pouze na evropské subjekty, McCann by byl jedenáctý, Wunderman taky a Momentum čtrnáctá. Pak by k nim přibyla ještě pražská pobočka aktivační agentury Geometry Global, kterou mezi evropskými subjekty Warc na základě její práce zařadil na 34. místo.

Warc 100 je žebříček nejlepších marketingových kampaní, značek, agentur a společností, který čtvrtým rokem na základě úspěchů v soutěžích efektivity a strategie sestavuje soukromá on-line poradenská společnost Warc, která má kanceláře v Británii, USA a Singapuru.

Podle jejího aktuálního hodnocení byl nejefektivnější kampaní světa projekt Share The Load, který pro značku Ariel společnosti Procter & Gamble připravily bombajské pobočky agentur BBDO a Mediacom. Vybízí muže, aby pomáhali v domácnosti.


P&G
si také udržel svou pozici nejlepšího zadavatele reklamy, zatímco v kategorii značek se na první místo dostal Vodafone. Nejlepší kreativní agenturou světa byla za loňský rok Adam & Eve DDB, nejlepší mediálkou Starcom New York, nejúspěšnější sítí BBDO.