Po loňském silném poklesu kurzu rublu a ekonomické krizi se začínají tržby na ruském trhu pro Hamé znovu zvedat, což výrobce vede k dosud nejrozsáhlejší reklamní kampani na masové výrobku na tamním trhu. „Jsme přesvědčeni, že nám tato kampaň pomůže ještě výrazně navýšit odbyt našich výrobků v Rusku,“ shrnuje marketingová ředitelka firmy Lenka Vaněk.

Ta na začátku roku vystřídala Marcelu Mitáčkovou, která na postu ředitelky marketingu setrvala úctyhodných 20 let.

reklama

Hamé v ranní Moskvě

Rusové ovšem v obchodech paštiky značky Májka nenajdou, veškeré masové výrobky zde Hamé prodává pod svou korporátní značkou. Reklamní kampaní výrobce podpoří novou prémiovou řadu Hamé Gurmán ve skleněných obalech.

Kreativní koncept Je radost být spolu používaný v Česku a na Slovensku zůstane s drobnými změnami zachován. Autorem spotu je agentura Kouzelná animace a režisér Petr Babinec. „Provedli jsme si důkladné průzkumy a podle nich jsme naši reklamu pro ruský trh uzpůsobili. Reklama má tedy trochu odlišný střih a došlo k přebrandování výrobků a úpravě packshotu a voice overu,“ doplňuje Lenka Vaněk.


Podle specifik ruského trhu Hamé ve spolupráci s domácí agenturou MediaDiamond upravilo vlastní kampaně a mediální mix.

Například v Moskvě a dalších velkých aglomeracích je obecně silná radiová reklama, protože tato města mají velký problém s dopravními zácpami a lidé tak tráví podstatný čas ve svých autech. Ve velké míře jsme využili i regionální televize, které mají v ruských regionech hodně silné pozice. A například v Moskvě jsme vsadili na kinoreklamu,“ vysvětluje manažerka.

Kampaň Hamé se též objeví na globálních i ruských sociálních sítích jako VKontakte a Odnoklassniki, kde jsou Rusové hodně aktivní.

Největší část kampaně poběží od poloviny dubna do konce května, on-line kampaň bude v průběhu celého roku. V plánu jsou též spotřebitelské soutěže a trade marketingové nástroje.

Biatlon i nadále v kuchyni Hamé

Hamé také uzavřelo novou dohodu s Českým svazem biatlonu a zůstane až do roku 2022 jeho hlavním partnerem, kterým je od roku 2013. Na pokračování partnerství se Hamé domluvilo také se slovenským svazem.

Prezident svazu Jiří Hamza k tomu na tiskové konferenci Hamé dodal: „Nezastírám, že jsme měli i další nabídky, ale řídíme se zásadou, že chceme i nadále spolupracovat s našimi dosavadními partnery, oni stáli u vzestupu českého biatlonu.“