Televizní seriál Šílenci z Manhattanu (Mad Men) se odehrává v šedesátých letech v prostředí reklamní agentury Sterling Cooper Draper Pryce. Získal ohlas u veřejnosti i kritiků, zvláště za svou historickou autentičnost, vizuální styl, kostýmy, herce, scénář a režii.

Nově inspiroval reklamní agenturu potravinářské společnosti Heinz. Uvedla totiž do reálného života jeden z kreativních konceptů fiktivní agentury.

reklama

Na televizních obrazovkách se to stalo před padesáti lety. Kreativní ředitel fiktivní agentury Don Draper tehdy předstoupil před manažery Heinzu s odvážným konceptem. V navrhovaném vizuálu se sloganem „Podej mi Heinz“ (Pass The Heinz), totiž úplně chyběl produkt.


Seriáloví manažeři Heinzu neměli pro tento přístup pochopení. Šlo podle nich o poloviční reklamu, chtěli prostě vidět lahev kečupu. Argumenty, že si produkt lidé domyslí, což by značce přineslo ještě větší přínos, nepomohly. Draper zakázku nedostal.

Takový byl děj jednoho dílu šesté řady seriálu. Nápadu se teď chopili reální kreativci agentury David z floridského Miami. A manažeři Heinzu s myšlenkou překlopit fiktivní vizuály do reálné kampaně tentokrát souhlasili.

Reklama Heinz podle seriálu Mad Men

Kampaň je zatím lokální - v deníku New York Post, týdeníku Variety a na outdoorových plochách v New Yorku. Reklamu Heinz podpořil i na sociálních sítích. Jeho brand manažeři věří, že bude mít úspěch nejen u fanoušků zmíněné televizní série, ale že dokonale funguje i samostatně.

„Čekali jsme na schválení 50 let. Nikdy se nevzdávejte,“ poznamenal kreativní ředitel agentury David Anselmo Ramos. „Někdy to trvá, než prokážete kvalitu myšlenky, pro kterou jste se nadchli. Někdy to vyžaduje i spolupráci fiktivních postav s těmi reálnými. Pokud ale opravdu věříte svému nápadu, dočkáte se.“