Tradičních 20 cen udělila porota – vedená tentokrát čestným předsedou Michalem Vieweghem – v letošním 22. ročníku soutěže reklamní kreativity Prima Zlatá pecka.

Po dvou cenách letos získalo hned pět agentur. Z toho ovšem pouze jedna – Havas Worldwide – je z Prahy. Porotu zaujala její kampaň na výstavu Retro v Národním muzeu:


Všechny ostatní subjekty, které získaly víc než jedno ocenění, totiž pocházejí ze Slovenska. Konkrétně šlo o agentury Zaraguza, Mayer/McCann-Erickson, Wiktor Leo Burnett a Made by Vaculik.

reklama

Slovenské komunikační agentury si Pecku v posledních letech skutečně „oblíbily“ a hojně ji obesílají. Z letošních 135 celkem přihlášených prací jich ze Slovenska přišlo 52(!), což je téměř 40 procent.

Mimochodem, slovenské agentury taky získaly 16 ze 40 nominací, což je 40 procent, a z dvaceti udělených ocenění poputuje osm na Slovensko, což je – pokud v MAM umíme počítat – 40 procent. Je to všechno jen náhoda?

Ale vážně. Kromě 20 zlatých pecek byly opět uděleny také tři zvláštní mediální ceny – získaly je Made by Vaculik za rozhlasový spot pro VŠMU, agentura Wunderman za product placement pro svého klienta Ford a agentura Action Please za digitální prezentaci Hornicko-geologické fakulty ostravské VŠB-TUO:


V rámci nejstarší české soutěže reklamní kreativity byly taky už potřetí uděleny ocenění vítězům veřejné hlasovací ankety o Nejlepšího herce v reklamě. Letos v ní hlasovalo 12 tisíc lidí, kteří titul nejlepšího reklamního herce přiřkli Ivanu Trojanovi za jeho vystupování ve spotech T-Mobile, které připravuje agentura Saatchi & Saatchi.


Jak upozornila ve své průvodní tiskové informaci pořádající Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK), „překvapením bylo, že i přes masivní mediální nasazení spotů pro Fio banku se v žebříčku nedostal ani do první pětky Jakub Kohák“.

Kohák ale na Pecce samozřejmě nemohl chybět, tradičně ji moderuje. Slavnostní vyhlášení výsledků jako obvykle proběhlo v Klubu Lávka. Hlavním partnerem soutěže je několik let televizní skupina Prima. Propagace letošního ročníku se nesla v duchu jednoho z jejích nejúspěšnějších pořadů, Pevnosti Boyard.

Kompletní výsledky
Klepnutím na záhlaví sloupečků můžete tabulku řadit podle kategorií.

Kategorie Přihlašovatel (agentura) Název Zadavatel (klient)
TV spot Havas Worldwide Prague Retro Národní muzeum
Billboard Havas Worldwide Prague Retro Národní muzeum
Internetové reklamní formáty Mayer/McCann-Erickson Povedz mi to do očí Nadácia otvorenej spoločnosti
TV spot Saatchi & Saatchi Klinika inovativní péče T-Mobile
Jiné / Non profit / PR Mayer/McCann-Erickson Povedz mi to do očí Nadácia otvorenej spoločnosti
TV spot Comtech Klub přátel Člověka v tísni Člověk v tísni
Jiné / kampaň Zaraguza Fofola 2015 Kofola
Multimediální a internetová prezentace Zaraguza Tatra Academy Tatra banka
Tisková inzerce Guideline Chrání vaše soukromí Isotra
TV spot Made by Vaculik Šatky Dobrý Anjel
TV spot Made by Vaculik Pivo VŠMU - Istropolitana Project 2016
Jiné / CSR instalace Bistro Hlas lesa Škoda Auto
Plakát Loosers Huben Ti sluší CWP výživové poradenství
Jiné / kampaň Wiktor Leo Burnett Zlatý Bažant 73 Heineken Slovensko
Product placement Wiktor Leo Burnett Zlatý Bažant 73 - Predpoveď počasia Heineken Slovensko
TV spot VCCP Praha Naši hrdinové Heineken CZ
Product placement Omnicom Media Group Sportisimo a Adidas v pořadu Parta maraton Sportisimo
Jiné / Integrovaná kampaň Zaraguza CZ První čokoláda na světě, která hraje hudbu! Nestlé
Multimediální a internetová prezentace Dark Side Muži činu Merck
Jiné up-cycled lavička Respiro Umělecká up-cycled lavička Tieto