Nezisková organizace Nesehnutí oznámila výsledky osmého ročníku soutěže Sexistické prasátečko. Odborná porota dala nejvíc hlasů společnosti PokornyKnives a její reklamě na nože. Další nejvíce pobuřující kampaň měl erotický kabaret Darling a třetí se umístil festival Džemfest.

„Reklama je nejenom klasickým případem zobrazení nahé ženy bez souvislosti s produktem, v tomto případě prodejem nožů. Celou situaci umocňuje to, že fotografie dává důraz na intimní partie (hlava ženy prakticky není vidět) a nůž je takřka zapíchnutý buď v kusu masa v popředí fotografie nebo intimních partiích ženy," prohlásila porota.

reklama

Její členové ve svých hodnoceních zdůrazňovali, že reklama evokuje násilí a nezobrazuje ženu celou, ale jen jako sexuální objekt určený k podpoře prodeje nožů. 

„Zobrazení staví ženské tělo na stejnou úroveň s kusem masa, což je ponižující, nerespektuje ženu jako lidskou bytost a evokuje násilí na ženách jako legitimní a normální, dodala porotkyně Jana Kvasnicová.

Anticenu veřejnosti získal olomoucký bar Buddy's za pozvánku na červnový Spritz Weekend. Reklama zneužívá pornografického obrazu k propagaci akce v hudebním klubu. Sexualitu navíc zobrazuje zvláště dehonestujícím způsobem. Reklama rovněž zneužívá produkty výrobce alkoholu bez jeho vědomí,“ upozornili pořadatelé. 

 

Reklama na nože, která nejvíce vadila porotě, se v hlasování internetových uživatelů umístila druhá. Na třetím místě skončila reklama na festival Džemfest.

Letos bylo nominováno celkem 88 reklam, "vítěz" dostal od veřejnosti 559 hlasů.