Mediální zastupitelství Media Club, které zastupuje zejména televizní kanály FTV Prima, zvýší v příštím roce cenu reklamy zhruba o deset procent. Na dnešním setkání s novináři to uvedl obchodní ředitel Primy a Media Clubu Ladislav Dianiška. V letošním roce Media Club zvyšoval ceny podobným tempem.

Media Club zastupuje vedle kanálů skupiny Prima i Prima Comedy Central, Nickelodeon, Barrandov, Óčko, Mňam, Mňau, Retro a od příštího roku nově skupinu ATMedia, která zastřešuje 26 TV programů. Reklamu nabízí buď na jednotlivé programy nebo v balíčcích.

Media Club - bundly
reklama

Za růstem stojí očekávaný pozitivní vývoj ekonomiky a s tím spojená stoupající poptávka inzerentů. "Nedá se říci, že by stávající inzerenti navyšovali své investice, ale přibývají noví zadavatelé, například z oblasti internetových obchodů," uvedl Dianiška.

Konkurenční televize Nova podle vyjádření obchodního ředitele Jana Vlčka na webu Mediaguru by mohla příští rok zvýšit ceny reklamy v průměru o deset procent. V nové obchodní politice zohlední vývoj na trhu televizní sledovanosti, kde podíl skupiny letos meziročně roste v průměru o tři procentní body, i zvýšenou poptávku po reklamním prostoru.

Prima, která v Česku provozuje pět televizních stanic, loni zvýšila zisk po zdanění o 61 procent na 481,4 milionu korun. Tržby stouply o víc než sedm procent na téměř tři miliardy korun.

Televize jsou největším reklamním mediatypem s podílem zhruba 45 procent na celkových inzertních výdajích v Česku.