Teleshoppingová firma Telemedia InteracTV Production Home Limited dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání pokutu 500 tisíc korun za klamavou obchodní praktiku. Na programu TV Barrandov uváděla nepravdivé informace o nabízených špercích Swarovski.

RRTV to uvedla v tiskové zprávě. Vyjádření firmy ČTK zjišuje.

Firma podle šetření rady v teleshoppingovém bloku mylně uváděla, že při koupi nabízených šperků Swarovski Elements získají diváci "certifikát o pravosti Swarovski krystalu", když ve skutečnosti tyto šperky žádným certifikátem pravosti nedisponují a ani disponovat nemohou.

Společnost Swarovski totiž vydává certifikáty pouze k finálním výrobkům, nikoli ke krystalovým komponentům.

reklama

"Teleshopping tedy obsahoval věcně nesprávnou informaci, která mohla podstatně ovlivnit ekonomické chování spotřebitele. Ten mohl na základě zhlédnutí teleshoppingu učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil, tedy zakoupit nabízené šperky s tím, že se domníval, že tyto šperky disponují certifikátem pravosti vydaným společností Swarovski," uvedla ve zdůvodnění rada.

Pokutu 50 000 Kč pak dostala firma TV Offers, když na programu Nova Cinema klamavě uváděla, že k produktu Renumax nabízí další tři dárky zdarma. Bylo ale jasné, že tvoří s Renumaxem sadu a není je možné pořídit zvl᚝.

Pokutu 30 000 Kč pak musí zaplatit společnost Barrandov Muzika za nedodání přehledu odvysílaných evropských děl v loňském roce.