HbbTV má v České republice 1,3 milionů diváků. Přesněji řečeno, takovému počtu lidí se na televizních obrazovkách objeví možnost využití funkce „červeného tlačítka“. Podle ředitele nových médií FTV Prima Daniela Grunta ho pak aktivně využívá 59 procent z nich.

Vyplývá to z průzkumu, který v srpnu realizovala Prima ve spolupráci s Českými radiokomunikacemi a společností Hybrid. „Výzkum běžel na všech kanálech televize Prima, Barrandova, Šlágru a Óčka,“ uvedl Grunt při setkání s novináři.

reklama

Prima také změřila, že více než polovina majitelů HbbTV jsou muži (52 %). Obecně převládá věková skupina 25–54 let (58 %).

S agenturou Nielsen Admosphere se pak Prima zaměřila v dalším výzkumu na znalost pojmů kolem HbbTV. V něm zjistila, že jen 30 procent respondentů zná pojem hybridní vysílání. Spojení „červené tlačítko“, kterým se na televizorech spouští, na druhou stranu znalo 74 procent dotázaných a 75 procent z nich jej i správně definovalo.

Televize Prima se HbbTV zabývá na tuzemském televizním trhu nejvýrazněji. A podle vedoucího online prodeje obchodního zastupitelství Media Club Petra Hatlapatky je tato technologie už jednou ze standardních součástí komunikačních plánů firem.

Klienti letos podle něj objednali na kanálech Primy zatím 96 HbbTV kampaní. Za celý minulý rok to bylo přitom 41 kampaní.

Spolu s nárůstem zájmu inzerentů o reklamu v HbbTV tak Prima přišla s novou reklamní aplikací s názvem Letáky 2.0. V ní mohou uživatelé hledat letáky dle obchodních kategorií.