Nejposlouchanějším českým rádiem za první pololetí roku 2017 je Impulskterý v prvním pololetí poslouchalo denně 1,013 milionu lidí, což je o 23 tisíc posluchačů víc než v předchozím období.

Vyplývá to z pravidelného šetření Radioprojekt, jehož výsledky dnes zveřejnily agentury STEM/MARKMedian na tiskové konferenci.

Na druhé příčce zůstala Evropa 2 s 848 tisíci denními posluchači. Nově ji následuje Radiožurnál s růstem o 27 tisíc na 835 tisíc posluchačů a Frekvence 1 s poklesem o tři tisíce posluchačů na 811 tisíc.

reklama

Podle Jana Tučka ze STEM/MARK tyto tři stanice dosahují zhruba stejné poslechovosti a rozdíly mezi nimi jsou na úrovni statistické odchylky.

Mezi stanicemi, které pokrývají více regionů, ale nejsou celostátní, se nejlépe dařilo Hitrádiím s 578 tisíc posluchači, což je o sedm tisíc víc než v předchozím období.

Následuje Blaník s poklesem o 15 tisíc na 569 tisíc lidí a Kiss s poklesem o osm tisíc na 352 tisíc posluchačů. Mezi regionálními rádii byly nejposlouchanější Český Rozhlas Brno, KrokodýlČerná hora.

Největší podíl na trhu měla skupina Radiohouse s 49,9 procenta, následuje MMS s téměř třetinovým podílem a Český rozhlas s 22,3 procenta. Hrubé mediální investice do rádií v prvním pololetí vzrostly o téměř sedm procent na 3,554 miliardy korun.

Denně nějaké rádio poslouchalo 62,4 procenta populace, což je o 1,3 procentního bodu méně. Během týdne si alespoň jednou rádio pustí 86 procent lidí.