Od 1. září 2017 budou oficiální data sledovanosti televize zahrnovat i odloženou sledovanost měřenou za období třech dnů po odvysílání pořadu. Tato sledovanost bude měřena nezávisle na způsobu sledování.

Bude tedy jedno, zda diváci použijí například funkci timeshift, pořad si nahrají ručně, nebo využijí archivy poskytované distributorem nebo v aplikacích hybridní televize (HbbTV).

Odložená sledovanost, a to až 7 dní po živém vysílání pořadu, je v rámci peoplemetrového projektu měřena už od ledna 2013. Data odložené sledovanosti za nultý den se zahrnují do oficiální měny už od 1. února 2016.

reklama

V poměru k živé televizní sledovanosti představuje podle Asociace televizních organizací (ATO) odložená televizní sledovanost přibližně 3 % (cca 6,5 minut denně). U premiérových televizních projektů, které jsou cíleny na mladší divácké skupiny, je procento odložené sledovanosti významnější.

Od roku 2018 se pak celý peoplemetrový projekt rozroste o digitální část. Další cyklus měření konzumace televizní sledovanosti zahrne i ty diváky, kteří sledují televizní vysílání přes internet. Pro ATO nový projekt změří opět společnost Nielsen Admosphere.