On-line zpravodajství Českého rozhlasu má nový kabát a jméno. Do názvu stránky přibylo písmeno "i", které v rámci svých internetových portálů využívá několik dalších českých vydavatelství. Samotný web sází na minimalistický design, který má splňovat moderní grafické standardy. Hlavním cílem portálu má být šíření obsahu, který redakce ČRo připravují primárně pro vysílání.

"Těší mě, že ten malý dluh, který jsme měli směrem k veřejnosti, jsme již splatili. Vytvořit svébytné webové zpravodajství, které bude podporovat naše vysílání, ale zároveň zpracovávat vlastní témata, patřilo k jedné z priorit ČRo,“ řekl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral s ohledem na to, že spuštění samostatného zpravodajského serveru přislíbil ve svém kandidátském projektu.

reklama

Server má nabídnout i webovou podobu reportáží, které vznikají i v investigativním oddělení vedeném Jankem Kroupou. Využívat bude i sítě zahraničních, sportovních i domácích zpravodajů.

Věříme, že na mediálním trhu plném vlastnických tlaků máme exkluzivní zboží: nestranné, nezávislé a spolehlivé zpravodajství se značkou Český rozhlas. Můžeme nabídnout plnokrevný server, který slouží jen svým čtenářům,“ podotkl šéfredaktor iRozhlasu Radek Kedroň.

Kromě pokrývání zpravodajství mají nové stránky i více propagovat samotné osobnosti ČRo. Hlavní texty tak budou obsahovat medailonky jejich autorů, navíc mají denně vycházet sloupky zahraničních a sportovních zpravodajů. Pravidelné fejetony bude psát například Milan Slezák, glosy přidá Marie Bastlová či Petr Šabata. Publiku bude navíc nabízen i nový seriál s 360 stupňovými kamerovými prohlídkami. Ty začnou v kancelářích ministrů.

Jelikož se jedná o veřejnoprávní server, neobsahuje žádnou reklamu. Uživatelům navíc umožňuje kvůli rychlejšímu načítání i vypnout obrázky.