„Zpravodajská a objektivní“, ale taky „politicky nekorektní, razantní a nelítostná“, taková by měla být nová zpravodajská televize Z24, za kterou stojí mediální podnikatel maďarského původu Pál Milkovics a bývalý ředitel televize Nova Vladimír Železný.

Oba ji odborné veřejnosti představili dnes v prostorách Železného zavedené novoměstské galerie Zlatá husa. Nová televize bude podle Železného „poskytovat přímé informace, protože ty dodatečné diváky matou“, a bude „oboustranná“, což zase znamená, že do velké míry bude spoléhat na obsah dodávaný diváky a jejich následné reakce.

reklama

Nový kanál by měl vysílat v pěti živých blocích 24 hodin denně – s hlavním zaměřením na prime-time – a být celoplošný. Pro to ale potřebuje být v terestrickém vysílání, kde pro takový subjekt momentálně není místo. „O tom právě jednáme,“ říká Milkovics s tím, že kromě pozemního digitálního vysílání bude jeho program sledovatelný také v neplacené nabídce kabelových televizí a na internetu.

Vysílat by se podle Milkovicse mělo začít za dva a půl měsíce. Tomu ale má předcházet vydávání stejnojmenného časopisu, který má být už od května distribuován zdarma pro registrované zájemce, prozatím v nákladu 15 tisíc výtisků.

Projekt nové televize ovšem nejenže nemá pozici v multiplexu, ale zatím nevlastní ani licenci a nemá sídlo ani žádné zaměstnance. „Momentálně intenzivně hledáme novináře i 'tváře',“ říká Milkovics s tím, že novinářský tým má mít 15 až 20 lidí. S některými z nich prý už jednají, žádná konkrétní jména ovšem zatím zveřejňovat nemohou.

Televizi Z24 bude provozovat nová firma, ve které má Milkovics 85 procent a Železný 15 procent. Za nimi ovšem stojí investoři, jejichž jména ovšem taky „nemohou být zveřejněna“.

Investice budou zapotřebí, podle Mikovicse se bude jednat až o sto milionů korun. Příjmy projektu mají plynout z reklamy, přičemž v černých číslech by měl být za tři roky.

Milkovics zatím provozuje pouze minoritní televize Mňam a Mňau. Železného poslední televizní „angažmá“ – v televizích Pohoda a Barrandov – skončila neúspěchem. Stejně tak neúspěchem skončil v roce 2011 po třech letech snahy projekt zpravodajské stanice Z1, do kterého peníze lila silná investiční skupina J&T. Co vede Milkovicse a Železného k závěru, že uspějí?

„Naše televize má být přímou konkurencí zpravodajské ČT24. Všude jinde je v tomto segmentu kromě veřejnoprávní televize taky nejmíň jedna soukromá. A od dob Z1 se všechno neuvěřitelně zlevnilo. Nepotřebujete nikam posílat přenosové vozy, můžete využít sociální sítě,“ usmívá se Milkovics.

Pravda je, že začátek vysílání stanice oznámil už loni v létě, ale nakonec se start nového kanálu posunul na letošek. Těžký rok mu způsobila nezdařená noční show Leoše Mareše, která se měla vysílat v roce 2015 na Mňam TV. Kvůli zkrachovalému projektu jeho firmy CE Media vznikl dluh 10 milionů korun, který Milkovics podle vlastních slov už uhradil.

Neúnavný Milkovics nicméně už oznámil, že připravuje tři další kanály, které chce spustit ještě letos. Kutil TV, MUDr TV a teleshoppingová Trhák TV by měly stát dalších 50 milionů korun. Nové kanály podle něj mohou fungovat proto, že nemají v Česku konkurenci a lidé se o témata, na které se programy zaměří, zajímají.

Stejně jako u zpravodajské Z24 by všechny ostatní kanály měly být úzce provázány se sociálními sítěmi, webovými mutacemi a magazíny pro registrované zdarma.