Americká edice pánského magazínu Playboy už zase bude mládeži nepřístupná. Po zhruba ročním období, kdy přestala otiskovat snímky nahých žen, své rozhodnutí přehodnotila.

„Budu první, kdo přizná, že forma, jakou jsme v časopise ukazovali nahotu, byla už zastaralá. Ale úplně ji odstranit byla chyba,“ oznámil kreativní ředitel Cooper Hefner, syn zakladatele magazínu. „Bereme si zpátky svou identitu a už jsme zase sami sebou,“ dodal.

reklama

Březnové vydání se ohlašuje titulkem „Nahota je normální“. Má přilákat zpátky ztracené čtenáře. Prvnímu číslu po zrušení nahotinek se sice dařilo dobře inzertně, ale časopis pak přišel o hodně předplatitelů.

Nahé ženy se sice do časopisu vrátí, z obálky ale zároveň zmizí slogan Entertainment for Men (Zábava pro muže). „Playboy vždycky bude lifestylová značka zaměřená na mužské zájmy, ale role mužů a žen ve společnosti se vyvíjejí - a my také,“ uvedl Hefner.

Playboy se potýká s personálními i finančními potížemi. Ale hlavnímu investorovi, firmě Rizvi Traverse, se nepodařilo pro společnost najít ani kupce, ani dalšího investičního partnera.

Česká edice Playboye svůj přístup k otiskování nahých pictorialů nikdy nezměnila. „Nabízet na českém trhu Playboy bez nahoty by bylo stejné, jako přijít na trh s autem, které by nemělo kola,“ napsal ve svém loňském komentáři pro MAM vydavatel Vlado Olexa.