Nejposlouchanější rozhlasovou stanicí v Česku bylo loni ve druhém pololetí Rádio Impuls. Počet jeho denních posluchačů vzrostl proti první půlce roku o 12 000 na 978 000.

O stupeň výš na druhé místo si polepšila Evropa 2 s 848 000 posluchači, předehnala tak Frekvenci 1 s 843 000 lidmi. Z veřejnoprávních médií se držel nejvýš Český rozhlas Radiožurnál s 832 000 denních posluchačů.

reklama

Vyplývá to z aktuálního výzkumu Radioprojekt, jehož výsledky dnes zveřejnily agentury STEM/MARK a Median.

Radiožurnál měl proti prvnímu pololetí o 3000 více posluchačů. Autoři průzkumu však zdůrazňují, že většina odchylek je v rámci statistické chyby.

Mezi regionálními stanicemi zůstává na prvním místě Rádio Blaník, kterému klesla poslechovost oproti pololetí o 53 000 na 583 000 posluchačů. Na druhém místě bylo Rádio Beat s 251 000 posluchači, třetí místo zaujalo Country Radio s 234 000. Beat si tak polepšil o 19 000 lidí, Country Radio o 2000.

Čisté investice do rozhlasové reklamy ve 4. čtvrtletí po slevách, barterech a partnerstvích vzrostly řádově o procenta na 486,1 milionu korun. Byly tak na úrovni druhého kvartálu. Národní i regionální trh rostl stejným tempem.