Nejposlouchanější rozhlasovou stanicí v Česku bylo i v prvním pololetí letošního roku Rádio Impuls s 966 tisíci denních posluchačů. Na druhém místě zůstala Frekvence 1, kterou denně naladí 891 tisíc lidí. Za ní je Evropa 2 s 856 tisíci posluchačů.

Vyplývá to z aktuálního výzkumu Radioprojekt, jehož výsledky dnes zveřejnily agentury STEM/MARK a Median.

Nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu je Radiožurnál, který obsadil čtvrté místo mezi celoplošnými stanicemi (835 tisíc posluchačů denně). Od vstupu na VKV výrazně roste zájem o stanici mluveného slova Plus, která se poslechovostí už vyrovnala kulturní stanici Vltava: obě rádia shodně zapíná 56 tisíc lidí denně.

reklama

Mezi regionálními stanicemi zůstává na prvním místě Rádio Blaník, které si každý den zapne 636 tisíc lidí. Rádio Beat a Country Rádio ladilo denně shodně 232 tisíc posluchačů.

Největší obchodní rádiovou sítí je stále Radiohouse s podílem 51 procent, druhé Radio United má podíl 24 procent a Český rozhlas 23,2 procenta.

Denně poslouchá rádio 62,9 procenta české populace ve věku od 12 do 79 let. Čisté investice do reklamy v rádiích dosáhly ve druhém čtvrtletí letošního roku 486 milionů korun. 

Denní poslechovost (v tisících posluchačů)

Stanice

1. pol. 2016

1. pol. 2015

Impuls

966

1006

Frekvence 1

891

882

Evropa 2

856

910

ČRo Radiožurnál

835

862

ČRo Dvojka

387

428

ČRo Vltava

56

64

ČRo Plus

56

26

Programová sí BBC ČR (Zet)

21

31