Boomerang získal cenu za Das Auto. Magazin, spotřebitelský časopis, který připravuje pro automobilovou značku VW, časopis Ikona, který vydává pro Swiss Life Select ČR, jednorázovou publikaci pro Atrium Flora a zvláštní ocenění za dlouhodobý přínos za webovou verzi zákaznického měsíčníku společnosti Vodafone Čilichili.

Mediaforce ze skupiny Astron Group bodovalo v kategorii spotřebitelských časopisů s tituly, které připravuje pro Mazdu a architektonický ateliér Parket Atelier. Za Mazda Revue a Audi magazín získalo ještě zvláštní ocenění České marketingové společnosti, která je partnerem celé akce.

reklama

Ani jeden z těchto dvou tradičních lídrů trhu firemních magazínů ovšem se svými tituly v žádné kategorii nezvítězil.

Dvakrát v soutěži uspěli internetový prodejce oblečení Zoot a poradenská společnost KPMG a agentura Konektor Social. Zoot s loňskou podzimní kampaň #zazitveci vyhrál v kategorii on-line content kampaň a se svým profilem vyhrál instagramovou kategorii. Konektor Social v on-line kategorii získal první místa za video k uvedení seriálu Živí mrtví: Počátek konce pro stanici AMC a za youtubeovou kampaň značky Milka společnosti Mondelez. KPMG s měsíčníkem Marwick zvítězila v kategorii B2C časopisů, zatímco její zaměstnanecký titul Echo se ve své kategorii umístil na druhém místě.

Třikrát se na pódiu objevila Kateřina Kadlecová, ředitelka dolnodobroučského výrobce vířivek Usspa, který získal nejen dvě druhá místa v kategorii jednorázových médií, ale za svůj lifestyleový magazín Bublinky dostal i cenu České marketingové společnosti.

Nejlepší webové stránky připravila podle 41 porotců soutěže pro projekt Českovdatech.cz agentura Dark Side. V kategorii B2C časopisů byl nejlepší zavedený magazín Vlastní cestou Rodinného pivovaru Bernard, kategorii zaměstnaneckých časopisů vyhrál interní titul Komerční banky Journal, který pro KB připravuje společnost Corporate Publishing.

Nejlepší zaměstnanecké noviny se dělají na severu Moravy. Zatímco Týdeník Horník, který pro OKD vydává společnost R Media, zde zvítězil, na druhé příčce se umístila Jednička, vlastní zaměstnanecké noviny společnosti ArcelorMittal Ostrava.

Nejlepší časopisy státní správy vydává pod názvem Statistika & My opět Český statistický úřad Praha, nejlepší krajské noviny dělá pro Krajský úřad kraje Vysočina už zmiňovaná R Media spadající pod vydavatelství Economia.

V kategorii jednorázových médií zvítězily magazín Příběhy úspěchu vydavatelství Business Media CZ, kalendář věnovaný Janu Kaplickému, který vydala Presco Group, a katalog Green Design For A Better Future společnosti Respiro.

Odborná porota soutěže rozdala celkem 30 cen a sedm zvláštních ocenění, jednu cenu udělila Česká marketingová společnost.

Metodika soutěže je podle organizátorky – Kateřiny Borovanské z agentury Freya – založená "na proporcionalitě jednotlivých parametrů prací".

"Nepřevládá zde vzhled nebo investice do fotografií. Odbornou porotou je hodnocená i koncepce, kvalita textu a další parametry a vítěznou práci pak volí porota celkově na základě průměru úspěchu ve všech soutěžních parametrech. Tento systém dává možnost vyhrát soutěžícím, kteří dělají poctivou práci a píší skvělé texty, i když nemají velké rozpočty," vysvětluje Borovanská.