Nejposlouchanější stanicí zůstává rádio Impuls. V letošním druhém a třetím čtvrtletí si jej denně naladilo v průměru 1,089 milionu posluchačů, tedy zhruba o 30.000 víc než v předchozím sledovaném období. Pořadí se nemění ani na dalších místech celostátní poslechovosti, druhá je Evropa 2 a třetí Radiožurnál.

Vyplývá to z průzkumu Radioprojekt, jehož výsledky ve čtvrtek zveřejnily agentury STEM/MARK a Median.

Stanice Impuls drží prvenství od počátku sledování průzkumu v roce 2006. Mírný nárůst proti předchozímu sledovanému období, tedy prvnímu a druhému čtvrtletí, zaznamenala také stanice Evropa 2 na 922.000 denních posluchačů a třetí příčku udržel Radiožurnál, navzdory nepatrnému poklesu na 866.000 lidí, kteří si denně tuto stanici naladí.

reklama

Celoplošná rádia

Poslech za čtvrtletí (v tisících)
II - III/13, I - II/14, II - III/14

Rádio Impuls: 1050, 1057, 1089
Evropa 2: 904, 915, 922
ČRo Radiožurnál: 833, 867, 866
Frekvence 1: 931, 847, 835
ČRo Dvojka: 420, 422, 406
ČRo Vltava: 63, 82, 76
ČRo Plus: 19, 20, 21
Sí BBC ČR (Zet): 19, 21, 20

Zdroj: Radioprojekt

Mezi regionálními stanicemi na prvním místě zůstává Rádio Blaník (628.000). Na dalších místech skončily Rádio Beat (251.000), Country Rádio (245.000), Hitrádio Orion (193.000) a Rádio Čas (185.000).

Ve srovnání jednotlivých mediálních zastoupení ve sledovaném období pořadí na prvních pozicích zůstalo nezměněno. Na prvním místě bylo Regie Radio Music, které zastupovalo 42,6 procenta trhu. Společnost Media Marketing Services podle ukazatele poslechovosti zastupovala 33,5 procenta rozhlasových stanic. Následuje skupina Českého rozhlasu s podílem 21,9 procenta.

Rozdělení trhu s rozhlasovou reklamou prochází zásadní změnou poté, co společný projekt Radiohouse v uplynulém měsíci oznámily mediálních skupiny Lagardere Active ČR a Media Bohemia, respektive jejich mediazastupitelství Regie Radio Music a Marketing Media Services. Na Radiohouse podle autorů průzkumu v současnosti připadá téměř 53procentní podíl na poslechu. Další změnou je spolupráce stanice Impuls se skupinou Radio United Services.

Podle odhadů Sdružení komunikačních a mediálních organizací v letošním třetím čtvrtletí čisté rozhlasové investice do reklamy meziročně stouply o čtyři procenta na 246 milionů korun. Kladný vývoj očekává i pro další kvartál. Čísla založená na údajích firem a expertním odhadu se liší od jiných průzkumů, které pracují s ceníkovými informacemi.