V prosinci začíná spolupráce finančního domu ČSOB s reklamní agenturou J. Walter Thompson, která zvítězila v červenci vyhlášeném výběrovém řízení na komunikačního partnera pro celou finanční skupinu. Tendr, do kterého bylo pozváno 17 subjektů, přitom kritizovala i Asociace komunikačních agentur (AKA).

Výběrového řízení, které probíhalo v několika kolech, se nakonec zúčastnilo celkem deset agentur. Vítězná JWT přišla s „velmi zajímavým a silným konceptem, který se ztotožňuje s cíli a vizí banky“.

„Cílem výběrového řízení bylo vybrat dodavatele, jenž dokáže přinést silný a výrazný koncept pro naši značku, který bude zapamatovatelný, pozitivně vnímán u široké veřejnosti a zároveň nás bude posouvat požadovaným směrem a pomůže nám splnit naše cíle,“ uvedla k tomu v oficiálním prohlášení výkonná ředitelka skupinové komunikace ČSOB Renata Pixová Němcová. Nový komunikační koncept chce ČSOB představit na jaře příštího roku.

Dosavadní agenturou ČSOB byla DDB Praha. JWT, jejíž pobočka byla v Česku založena v roce 2006, patří do největšího světového komunikačního holdingu WPP. V roce 2015 se stala součástí skupiny Young & Rubicam a přestěhovala se do smíchovského sídla agentur WPP v Nádražní ulici.

Proti způsobu, jakým ČSOB vyhlásila své výběrové řízení, se v srpnu ohradila asociace AKA. Veřejná soutěž měla být v řadě bodů v rozporu se zásadami Férového tendru, který stanovuje oborové standardy. Bylo do ní pozváno 17 agentur, kampaň neměla uvedený finanční rámec a zadání nespecifikovala, jakými kritérii měla být nabídka poměřována.

Tisková mluvčí ČSOB Pavla Hávová uvedla, že „tendr byl veden transparentním způsobem“. Podle informací MAM z výběrového řízení odstoupilo pět subjektů. 

reklama